هرمزگان تبدیل به اولین استان فولادی کشور می‌شود

مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان گفت: فولاد هرمزگان امروز افتخار داره نام زیبای هرمزگان را در سطح جهان مثل ستاره بدرخشاند. عطاءاله معروفخانی در حاشیه بازدید خبرنگاران از طرح‌های توسعه‌ای فولاد هرمزگان افزود: امروز در سطح جهان در حوزه‌ی صنعت فولاد اسم فولاد هرمزگان نماد استان هرمزگان همچون ستاره‌ای می‌درخشد.

هرمزگان تبدیل به اولین استان فولادی کشور می‌شود

معروفخانی اظهارداشت: در طی دو سال اخیر در فولاد هرمزگان افزایش تولید داشته‌ایم وتوانستیم از ظرفیت اسمی برای اولین بار عبور کردیم. وی ادامه داد: سال گذشته ۳۶ثبت رکورد داشتیم و در ده ماهه سال جاری نیز ۲۸رکورد را ثبت کرده‌ایم و قطعا تا پایان سال ما بیش از ۳۶رکورد را ثبت خواهیم کرد. وی با بیان اینکه در طول پانزده سال گذشته فولاد هرمزگان هیچ طرح توسعه‌ای را آغاز نکرده بود عنوان کرد: در دو سال اخیر چند طرح بزرگ توسعه‌ای را در این شرکت آغاز کرده‌ایم و امیدواریم بعد از دو سال از راه‌اندازی و بهره‌برداری از این طرح‌ها، استان هرمزگان که در حال حاضر سومین استان فولادی کشور است به اولین استان فولادی ایران تبدیل شود. معروفخانی خاطرنشان کرد: در حوزه‌ی اشتغال‌زایی نیز با بهره‌برداری از طرح‌های توسعه‌ای، جمعیت زیادی از متقاضیان اشتغال در این صنعت را در مجموعه‌ی فولاد هرمزگان جذب خواهیم داشت.

این مسئول به مبلغ سرمایه‌گذاری در طرح‌های توسعه‌ای فولاد اشاره و بیان کرد: در حال حاضر سه میلیارد یورو طرح‌های توسعه‌ای فولاد هرمزگان سرمایه‌گذاری شده‌است که با افتتاح آنها می‌تواند اقتصاد استان را دگرگون می‌کند. وی درباره انتقال حساب‌های شرکت فولاد هرمزگان به داخل استان گفت: در این دو سال اخیر تمامی حساب‌ها و گردش مالی شرکت را به استان منتقل کرده‌ایم و در حال حاضر هیچ حسابی در خارج از استان هرمزگان شرکت فولاد هرمزگان ندارد.معروفخانی به افتتاح طرح‌هایی در فولاد هرمزگان هم‌زمان با سفر رئیس جمهور به استان اشاره و عنوان کرد: طی سفر رئیس جمهور به هرمزگان، این شرکت طرح‌های جدیدی را افتتاح خواهد کرد و ساخت برخی از ورق‌هایی که در کشور تولید نشده و وارد می‌شد را آغاز خواهد کرد تا بتواند نیاز کشور را تامین کرده و از واردات و خروج ارز جلوگیری نماید.

مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان در خصوص انجام مسئولیت‌های اجتماعی این شرکت نیز اظهارداشت: در حوزه‌های مسئولیت‌های اجتماعی هم این افتخار را داریم که بیست‌هزار یتیم استان هرمزگان را تحت پوشش قرار داده‌ایم. همچنین در حوزه‌ی زیرساخت ساماندهی فاضلاب شهری که بوی نامطلوب فاضلاب مردم شهر بندرعباس را اذیت می‌کرد، فولاد هرمزگان سهام‌دار عمده شرکت زیرساخت شد و با اولین تزریق مالی به مجموعه‌ی شرکت زیرساخت ساماندهی فاضلاب را شروع کرد که امروز به همت کارکنان شرکت زیرساخت و حمایت ویژه‌ی فولاد هرمزگان شاهد هستیم که بوی نامطلوب فاضلاب مردم را اذیت نمی‌کند.

وی اضافه‌کرد: در حوزه‌ی ورزش نیز بیش از نود درصد ورزش استان تحت پوشش فولاد هرمزگان قرار دارد و ۵۷هیات ورزشی‌ حرفه‌ای کارگری را حمایت می‌کنیم. تمامی خانه‌های سالمندان و نگهداری کودکان یتیم، تحت پوشش فولاد هرمزگان است.

معروفخانی به دیگر مسئولیت‌های اجتماعی این شرکت اشاره و خاطرنشان‌کرد: در حوزه‌ی مساجد نیز بعضی از مساجدی که نیمه‌کاره بود به همت فولاد هرمزگان تکمیل شد. همچنین بزرگترین مرکز فرهنگی و مهدیه‌ شهر بندرعباس توسط فولاد هرمزگان در دست احداث و طی چند ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.وی ادامه‌داد: در حوزه‌ آبرسانی به روستاهای استان نیز ۱۴۸روستایی که آب آشامیدنی نداشتند به همت پیگیری‌های استاندار هرمزگان لوله مورد نیاز آنها خریداری و در اختیار آبفا استان قرار گرفته است. این مسئول بیان کرد: در مسایل فرهنگی و عبادی استان همیشه فولاد هرمزگان پیشقدم بوده در بحث‌های اعتکاف امسال نیز اکثر مساجد را در بحث افطاری و سحری مورد حمایت قرار داده است.

معروفخانی با بیان اینکه برای اولین بار در کشور هنرستان فولاد را با همکاری آموزش و پرورش استان و پیگیری‌های استاندار راه‌اندازی نموده‌ایم گفت:امروز ۴۴دانش‌آموز در این هنرستان فولادی مشغول به تحصیل هستند و پس از فارغ‌التحصیلی این‌ دانش‌آموزان بدون قید و شرطی جذب فولاد هرمزگان خواهند شد و اگر بخواهند ادامه‌ی تحصیل هم بدهند فولاد هرمزگان آنها را بورسیه خواهد نمود.

وی افزود: سال گذشته فولاد هرمزگان با همکاری اداره کل آموزش پرورش ۱۵۰دانش‌آموز کنکوری نخبه را برای اولین بار در اردوگاه شهید باهنر تهران به مدت یک ماه توسط اساتید کنکور کشور آموزش داد و خوشبختانه اکثر این دانش‌آموزان در رشته‌های پزشکی و دانشگاه‌های صنعتی کشور پذیرفته شدند. معروفخانی در پایان اظهارکرد: عمده سهام پارک علم و فناوری استان متعلق به فولاد هرمزگان است و این شرکت چنین مرکزی را در شهر بندرعباس برای تمام دانش‌آموزان و جوانان نخبه‌ این استان و این شهرستان ایجاد کرده‌است تا از امکانات آن بهره ببرند.