عجیب ترین ساختمانهای دنیا

امروزه، معماری به همراه مهندسی مدرن، تنها یک راه برای تزیین یک مکان یا بیان احساسات نیست بلکه این کار هم به یک علاقه و هم به یک وسیله مفید تبدیل شده است تا زندگی ما را راحت تر و تمدن ما را پیشرفته تر کند. جزئیات و خلاقیت هایی که وارد طراحی برخی از این ساختمان ها می شوند، بی نظیر هستند.

عجیب ترین ساختمانهای دنیا

تکامل معماری با پیشرفت علمی بشر مورد تشویق قرار گرفت و خوشبختانه با توجه به مطالب جدید ، هر دوره پیچیده تر ، جسور تر و خلاقانه تر از دوره قبل بود. امروزه به نظر می رسد همه چیز در معماری وجود دارد ، زیرا پل های عظیم ، ساختمان های شیشه و فولاد در برابر زلزله و سایر شگفتی های معماری معاصر در سراسر جهان رو به افزایش است.

۶. نمایشگاه ووشی واندا، مرکز فرهنگی و گردشگری شهر ووشی چین

این ساختمان که به‌شکل یک قوری چرخان غول‌پیکر طراحی شده، در واقع نمایشگاهی چینی است که به‌منظور آشنایی بیشتر بازدیدکنندگان با آداب‌ورسوم محلی ساخته شده است. سازه چرخان این بنا امکانات ویژه‌ای را در خود جای داده است: ترن هوایی کوچک، چرخ‌فلک و پارک آبی. لذت‌بردن از این امکانات، در کنار بازدید از نمایشگاه، انگیزه خوبی برای رفتن به این مجموعه است.

۷. خانه‌های مکعبی، روتردام هلند

مهندس معماری به‌نام Piet Blom طراحی این خانه‌ها را انجام داده است. خانه‌های مکعبی در واقع مجموعه‌ای از خانه‌هایی با طراحی مورب‌اند که ایده طراحی آنها بر اساس ایده بهینه‌سازی فضای داخلی و کاهش سطح خارجی بنا شکل گرفته است. بر خلاف خانه‌های متداول، این خانه‌ها با زوایایی ۴۵ درجه طراحی شده‌اند و روی ستون‌هایی شش‌ضلعی قرار گرفته‌اند.

۸. خانه رقصان پراگ، جمهوری چک

طراحی خانه رقصان در سال ۱۹۹۲ شروع شد. این طراحی چهار سال طول کشید و در سال ۱۹۹۶ به نتیجه نهایی رسید. این ساختمان در واقع یکی از دفاتر شرکتی بین‌المللی و هلندی به‌نام Nationale-Nederlanden است که در زمینه بیمه فعالیت می‌کند. ساخت این بنا با این طراحی ساختارشکنانه، که بر اساس سبک «باروک نوین» انجام شده بود، مخالفان زیادی داشت. علت مخالفت‌ها این بود که این بنا نظم معماری پراگ را بر هم می‌زند. سبک‌های رایج در معماری شهر پراگ معماری مذهبی گوتیک، معماری کلاسیک باروک و معماری کاربردی آرت‌نوو بود.

۹. مرکز طراحی شارپ، کانادا

مرکز طراحی شارپ یکی از بخش‌های دانشگاه هنر و طراحی انتاریو (OCAD) است. شرکت‌‌‌های معماری Robbie/Young + Wright و Alsop Architects با همکاری یکدیگر طراحی این بنا را انجام دادند. این ساختمان سازه‌ای مستطیلی است که در ارتفاع ۲۶متری نصب شده و برای مهار آن از ۱۲ ستون فولادی استفاده شده است. این سازه در واقع بالای ساختمان قدیمی دانشگاه ساخته شده است که به‌وسیله آسانسور و پلکان به یکدیگر مرتبط شده‌اند.

۱۰. ساختمان سلفریجز، بیرمنگام انگلستان

شرکت معماری فیوچر سیستمز طراحی این ساختمان را انجام داده است. ساختمان سلفریجز یک بنای نمادین در بیرمنگام است. این ساختمان سازه‌ای فلزی است که روکش بتنی دارد و صفحاتی از جنس آلومینیم نمای بیرونی آن را پوشانده‌اند. پروژه ساخت این مجموعه در سال ۲۰۰۳ به اتمام رسید. این ساختمان علاوه بر اینکه نقش ویژه‌ای در نوسازی بیرمنگام ایفا کرد، به یک نماد معماری تبدیل شده است.