هتل خلیج فارس پس از سالها تعیین تکلیف می‌شود

معاون استاندار فارس گفت: پس از پیگیری ها و رایزنی های یکساله با مالکین هتل خلیج فارس بعد از سال ها بخش اعظم مربوط به بانک ملت به مزایده گذاشته شد

هتل خلیج فارس پس از سالها تعیین تکلیف می‌شود

محمد فرخ زاده با اشاره با حواشی منتشر شده درباره هتل خلیج فارس و مزایده سهم بانک درباره توافقات اولیه برای ساخت این هتل اظهار داشت: مجتمع خلیج فارس شامل بخش های مختلفی است؛ یکی از بخش های پیش بینی شده شهربازی و هتل بود که در توافقات اولیه با شهرداری هم عنوان شده و مالک قرار بوده ابتدا شهربازی را بسازد و سپس مجتمع تجاری اما به این وعده عمل نمی شود و ابتدا مجتمع تجاری ساخته می شود و هتل در مرحله اسکلت می‌ماند.

وی ادامه داد: بعدها بانک ملت وامی را به مجموعه مالک (آقای حسینی قشمی) و شرکا پرداخت می کند اما مالک و شرکا در بازپرداخت دچار مشکل می شوند و بانک ملت اقدام حقوقی می کند و ۴/۸ از سازه هتل به نام خودش را می گیرد و مالک آن می‌شود.

معاون گردشگری و زیارتی استاندار فارس با بیان اینکه ۱/۲ از شش دنگ برای مالک و ۴/۸ برای بانک ملت است، گفت: این موضوع سال های سال روی زمین مانده بود لذا برای رفع مشکل هم مالک را از خارج کشور فراخواندیم و هم با مسوولین بانک ملت در سطح استان و کشور صحبت کردیم ، بانک ملت گفت من هم خریدار هستم و هم فروشنده اگر مالک آن ۱/۲ را می فروشد می خرم و اگر نه مزایده عمومی را انجام خواهیم داد ، مالک هم همین را گفت.

فرخ زاده با تاکید به اینکه قرار شد مالک به عنوان یکی از کسانی باشد که در مزایده شرکت می کند، گفت: قرار شد مالک مانند دیگران که در مزایده هستند سهم بانک ملت را بخرد که ۴/۸ به ۱/۲ خودش اضافه شود و کل مالکیت به مالک اولیه برسد.

وی ادامه داد: مالک و شرکا گفتند ما آن زمان نتوانستیم بازپرداخت را انجام دهیم اما حالا می توانیم.

فرخ زاده افزود: ساخت این هتل بیش از یک دهه روی زمین مانده بود اما خوشبختانه این کار انجام شد و بانک ملت مرحله اول مزایده را برگزار کرد.

به استناد کارشناسان امر، این سازه هیچ‌ مشکلی ندارد.

فرخ زاده در خصوص سازه این هتل نیز گفت: در بعضی اخبار آمده بود که این سازه به دلیل اینکه چند سال مانده کج شده و عیب پیدا کرده است اما به استناد کارشناسان امر این سازه هیچ مشکلی ندارد و یکی از محکم ترین سازه ها است.

وی در پایان با اشاره به اینکه روز هشتم شهریور ماه مزایده تمام می شود عنوان کرد: فرصت بسیار خوبی است کسانی که تمایل دارند در این مزایده بانک ملت شرکت کنند.