هایپرلوپ هلند چه ویژگی‌هایی دارد؟

گرونینگن هلند در راستای کمک به پیشرفت اکوسیستم هایپرلوپ‌ها به راه‌اندازی یک مرکز آزمایش هایپرلوپ با لوله‌ای به‌طول ۴۲۰ متر و و شبیه‌سازی شرایط دنیای واقعی پرداخته است.

هایپرلوپ هلند چه ویژگی‌هایی دارد؟

پیشرفت‌های فنی هایپرلوپ، کشش بازار برای این وسایل حمل‌ونقل را در سطح جهانی افزایش داده است تا آنجا که در ایتالیا یک مطالعه امکان‌سنجی در مسیر آزمایشی هایپرلوپ آغاز شده و هند در حال آماده شدن برای راه‌اندازی یک هایپرلوپ آزمایشی در سال ۲۰۲۶ است. در سطح قاره‌ای نیز کمیسیون اروپا پیشنهاد کرده است که هایپرلوپ را در سیاست‌های حمل‌ونقل خود با هدف تقویت ارتباط بین کشورهای اروپایی عضو لحاظ کند.

تخمین زده می‌شود که زیرساخت هایپرلوپ در مقایسه با راه آهن پرسرعت ارزان‌تر باشد. ادغام فضایی هایپرلوپ‌ها در مقایسه با انواع دیگر زیرساخت‌های حمل‌ونقل آسان‌تر به نظر می‌رسد. علاوه بر این، مصرف انرژی در سفر با هایپرلوپ در مقایسه با سفر با ماشین یا هواپیما ۱۰ برابر کمتر تخمین زده شده است که این امر یک راه‌حل کارآمد انرژی برای نیازهای حمل‌ونقل رو به رشد جهان‌امروز ارائه می‌دهد.

تأسیسات آزمایش هایپرلوپ‌ها در اروپا

مرکز اروپایی هایپرلوپ (EHC)، یک مبتکر در زمینه آزمایش هایپرلوپ‌ها و فناوری‌های مربوط به آن‌ها، زیرساخت‌های لازم برای آزمایش پیشرفت‌های هایپرلوپ را در شمالی‌ترین استان هلند، گرونینگن، راه‌اندازی کرده است که در راه‌اندازی آن بیش از ۵۰ شرکت مشارکت داشته‌اند. این تأسیسات می‌تواند تا سال ۲۰۵۰ به شبکه‌ای ۶۲۰۰ مایلی (۱۰ هزار کیلومتری) از لوله‌های پرسرعت در سراسر قاره اجازه عملیات دهد.

هدف این مرکز تقویت پیشرفت فنی اکوسیستم هایپرلوپ‌ها است و برای تحقق آن یک لوله آزمایش هایپرلوپ به‌طول ۴۲۰ متر از جنس فولاد توسعه‌یافته ایجاد کرده که می‌تواند تمام فناوری‌های ضروری برای آزمایش هایپرلوپ‌ها از جمله سوئیچ کامل خطوط را ارائه دهد که برای توسعه این شبکه‌ها ضروری است.

زیرساخت آزمایش در تأسیسات مرکز اروپایی هایپرلوپ برای نمایش شرایط دنیای واقعی طراحی شده و زمینه مناسبی برای اعتبارسنجی و پیشرفت فناوری هایپرلوپ‌ها فراهم می‌آورد. این زیرساخت مسئولین مربوطه را قادر می‌سازد تا فناوری‌های ضروری مانند شناور مغناطیسی، نیروی محرکه، تثبیت و حتی تغییر مسیر را با سرعت‌های تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت مورد بررسی و آزمایش قرار دهند. تأمین مالی این آزمایش‌ها برعهده کمیسیون اروپا، دولت هلند و استان گرونینگن قرار دارد.

مرکز اروپایی هایپرلوپ همچنین یک خوشه زیرساخت تحقیقاتی اروپایی و یک مرکز آزمایش هایپرلوپ با لوله‌ای به‌طول ۱۲۰ متر در سوئیس دارد که ترکیب نتایج به‌دست‌آمده از آزمایش‌های آن با نتایج مرکز جدید، پیشرفت و توسعه هایپرلوپ را تسریع می‌کند.