مغموم اما چشم به راه

گفت و گوی اختصاصی «خبرنیوز» با سرپرست دبیری هیات بدمینتون فارس

مغموم اما چشم به راه

علی جمشیدپور - خبرنیوز/ یکی از پرطرفدارترین رشته های ورزشی نزد ایرانی ها بدمینتون است. استان پهناور فارس با دارا بودن ورزشکاران حرفه ای در این رشته سال هاست که در کشور زبانزد است. اما متأسفانه به دلیل برخی از بی توجهی ها بدمینتون فارس در سراشیبی سقوط قرار گرفته است. حجت رزازان با 40 سال سن و بیش از دو دهه فعالیت در این رشته و سابقه حضور در تیم ملی بدمینتون جوانان هم اکنون به عنوان سرپرست دبیری هیات بدمینتون فارس فعالیت دارد. وی در گفت و گویی با «خبرنیوز» از مشکلات این روزهای رشته پرمخاطب بدمینتون پرده برداشت.

سرپرست دبیری هیات بدمینتون استان ضمن بیان این مطلب که با اتمام دوره چهار ساله ریاست هیات بدمینتون فارس هم اکنون این هیات با سرپرستی اداره می شود، گفت: از تاریخی که هیات را به ما تحویل داده اند تاکنون به طور کامل موفق به در اختیار گرفتن مسئولیت های هیات نشده ایم.

حجت رزازان افزود: بنا بر مشکلاتی که وجود داشت به طور کامل هیات را به ما تحویل نداده اند و امیدواریم تا مشخص شدن نتیجه مجمع انتخاباتی بتوانیم مسئولیت های هیات را به نحو احسن انجام دهیم.

وی با اشاره به این موضوع که بدمینتون رشته ای مفرح و همه گیر است، اظهار کرد: در استان فارس بیش از یکهزار بازیکن بدمینتون فعال هستند که نشان از علاقه مردم به این رشته دارد.

عضو سابق تیم ملی بدمینتون جوانان با انتقاد نسبت به کمبود امکانات این رشته در فارس ابراز داشت: با این تعداد بازیکن فعال در استان کمبودهای فراوانی داریم. به طور مثال بازیکنان استان با پتانسیل بالایی که در این رشته دارند در اکثر تیم های استان های دیگر بازی کرده اند و آن استان را به قهرمانی رسانده اند اما متأسفانه به دلیل معضلات فراوانی که در ورزش فارس وجود دارد نمی توانند برای شهر و استان خودشان قهرمانی کسب کنند. به گونه ای این موضوع نمود دارد که گاهی همین ورزشکاران که در سطح اول بدمینتون کشور فعالیت دارند و عضو تیم ملی نیز هستند برایشان سوال پیش می آید که چگونه دیگر استانها می توانند در سوپر لیگ بدمینتون تیمداری کنند و فقط فارس است که با وجود دارا بودن از این شرایط و مزیت ها نمی تواند تیمداری کند.

رزازان ادامه داد: نبود اسپانسر باعث مرگ ورزش شده است و وقتی با فردی برای حمایت مالی صحبت می کنیم از ما می پرسد که «چه آورده ای دارد؟» و همین سوال به ظاهر ساده در فارس بی جواب مانده است. گذشته از اینکه شاید سرمایه گذاری در ورزش این استان در دراز مدت با سود همراه شود، نوع نگاه مسئولین استانی به اسپانسرها مسئله مهمی است که با علم به اینکه حامیان مالی ورزش سودی عایدشان نمی شود حداقل می توان از لحاظ معنوی برای ترغیب آن ها به ادامه سرمایه گذاری در ورزش مسیر را برایشان هموار کرد که متأسفانه این مهم هم تاکنون نافرجام مانده است.

وی با ذکر این مطلب که بدمینتون فارس به تدریج در حال از بین رفتن است گفت: در گذشته در اردوی تیم ملی چندین بازیکن شاخص از فارس حضور داشت اما در حال حاضر تعداد بازیکنان حاضر در اردوی تیم ملی انگشت شمار است و اکثر ورزشکاران حرفه ای به دلیل عدم حمایت از جانب مسئولین از ادامه دادن این رشته منصرف شده اند.

عضو سابق تیم ملی بدمینتون جوانان در پاسخ به این سوال که «راهکار این معضلات چیست؟» بیان کرد: در نظر داشته باشید که رشته بدمینتون به عنوان یکی از رشته های پرخرج به حساب می آید. به طور مثال هر عدد توپ بدمینتون که برای یک گیم تمرین استفاده می شود 120 هزار تومان قیمت دارد یا راکت بدمینتون 8 میلیون تومان هزینه دارد. لذا برای تأمین هزینه های این رشته باید حامیان مالی ورود کنند که وقتی از مسئولین در این زمینه مطالبه می کنیم می گویند خودتان باید به دنبال جذب اسپانسر بروید!

حجت رزازان در پایان با تشکر از تمامی کسانی که برای رشد و اعتلای بدمینتون از جان مایه گذاشتند، گفت: از متولیان ورزش استان تقاضا دارم که بزرگترین مشکل رشته بدمینتون که همان موضوع مالی است را با کمک به جذب اسپانسر حل کنند تا انشاالله بتوانیم در آینده شاهد روزهای پرفروغ بدمینتون فارس و کشور باشیم.