مصادره ابن سینای ایرانی توسط سریال‌سازهای ترکیه

مصادره ابن سینای ایرانی توسط سریال‌سازهای ترکیه

ترکیه که از هیچ کوششی برای ارائه روایت جعلی ترکی از مولانا خودداری نمی کند، حالا به دنبال مصادره ابن سینا دانشمند بزرگ ایرانی است. شبکه تی ار تی ترکیه در حال ساخت سریالی به نام نابغه کوچک:ابن سینا است و قطعا هویت تمدن‌ساز ایرانی او را انکار خواهد کرد. در ایران هم کماکان تمرکز سریال‌ها فقط روی حرمسرای ناصرالدین شاهه!

ابوعلی سینا، پزشک، فیلسوف، اندیشمند و نویسنده بزرگ ایرانی بوده که از شهرتی جهانی برخوردار است و بسیاری از آثار او به‌ویژه در زمینه پزشکی برای قرن‌های متوالی در دانشگاه‌های اروپایی تدریس می‌شد. این حکیم بزرگ موثرترین چهره در علم و فلسفه جهان اسلامی به شمار می‌رود و از آغاز کودکی استعداد و شایستگی عجیبی در فراگرفتن علوم مختلف داشت.

ابن سینا بدون تردید مشهورترین دانشمند مسلمان ایرانی بوده که توانست در بیشتر علوم مربوط به دوران خود تحول ایجاد کند و نام خود را در تاریخچه بسیاری از علوم به ثبت برساند. شهرت این دانشمند بزرگ محدود به ایران و علوم خاصی همانند فلسفه و منطق نیست؛ بلکه وی در همه علوم و به‌ویژه پزشکی، مهارت شگرف و خیره‌کننده‌ای داشت و از همین رو، افتخار تمام ایرانیان و جهانیان محسوب می‌شود.