مسکن ملی بندرعباس همچنان می لنگد

دو سال از بهترین زمان ساخت مسکن ملي بندرعباس صرف جانمایی نامناسب و تغییر آن از شهرک علوی به شمال بلوار اتوبان شهیدرجایی بندرعباس و سپس الحاق اراضی مورد نیاز اجرای این طرح شد و از مرداد ماه سال جاری عملیات نیز تسطیح اراضی آغاز شد و هنوز خبری از ساخت وساز 15هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن در شمال اتوبان شهیدرجایی بندرعباس منتشر نشده است و مشخص نیست این طرح چه زمانی به سرانجام برسد.

مسکن ملی بندرعباس همچنان می لنگد

این روند باعث ناامیدی مردم به خانه دار شدن در یک سال ونیم باقیمانده از عمر این دولت شده است. دولت سیزدهم پایه گذار طرح نهضت ملی مسکن در کشور شده و رئیس دولت مرتب کارگروه ها و شوراهای عالی مسکن را برگزار می کند و دستورات لازم را صادر می کند واز آن طرف بنظر می رسد برخی اشخاص حقیقی و حقوقی و بانک ها و… همراهی لازم را با اجرای موفق این طرح ندارند و همراه با مافياي مسکن در مسیر حرکت قطار نهضت ملی مسکن سنگ اندازی می کنند. شهری مانند بندرعباس که با بحران مسکن مواجه است و مافیای مسکن شاید چترشان را بر سر دولتی ها هم گسترده اند و در دستگاه های متولی ساخت مسکن نیز نفوذ کرده اند که بعد از گذشت بیش از دو سال هنوز یک آجر روی آجر در اجرای این طرح ۱۵هزار واحدی گذاشته نشده است.

اینکه طرح های خودمالک و… اجرا و افتتاح شود که چندان گرهی از مشکل مسکن مردم طبقه متوسط و محروم را بازنمی کندو به همین دلیل روزبه روز حباب قیمت مسکن واجاره بها در بندرعباس بزرگتر شده است. از طرفی دیگر مسئولان حتی طرح راه اندازی سامانه اجاره بها را بعد از گذشت شش ماه از وعده راه اندازی اش، اجرایی نکرده اند تا حداقل بازار اجاره بها کنترل شود. در واقع طرح مسکن در بندرعباس قفل شده و مسکن ملی پادرهواست که هیچ آینده روشنی را نمی توان برای آن متصور بود. اینکه بعد از گذشت این همه مدت حتی یک مقام مسئول بخاطر تاخیر در اجرای این طرح ملی که در آستانه شکست قرار دارد، توبیخ یا برکنار نشده است، جای سوال دارد. اگر کارشکنی در اجرای این طرح نبود، تاکنون واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در بندرعباس بایستی به بهره‌برداری رسیده بود وهزاران خانواده خانه‌دار شده بودند ، نه اینکه به مسببان اصلی وضعیت فعلی، پست و مقام بالاتر داده شود و در جایی قرار گیرند که نظارت عالیه بر اجرای طرح را خواهند داشت و شاید هم راحت تر بتوانند اجرای آن را به تاخیر بیندازند.

واقعا مسئولان استان و آقای استاندار به مردمی که چشم انتظار اجرای این طرح هستند، پاسخ روشن و قانع کننده دهند که چرا این طرح که مورد تاکید رئیس جمهورهم قرار دارد، در شهر بندرعباس همچنان لَنگ می زند و معلوم نیست به مقصد برسد یا خیر و عمرش کفاف دولت سیزدهم را بدهد یانه؟ چند ماه دیگر هوای گرم خرماپزان بندرعباس که کارگران و معماران و بناها و… را از این شهر فراری می دهد، بطور حتم اجرای طرح کُند یا متوقف می شود. بیش از دوسال از عدم اجرای این طرح ملی مسکن در بندرعباس نوشتیم و گوش شنوایی نبود. امیدواریم در آستانه سفر رئیس جمهور به استان، متولیان مربوطه به مردم و به رئیس دولت سیزدهم پاسخ دهند چرا اجرای این طرح ۱۵ هزار واحدی مسکن در بندرعباس همچنان قفل است و اقدامی نمی شود تا مردم به خانه دار شدن امیدوار شوند؟