مسمومیت سریالی در مدارس کدام شهرها رخ داد؟

مسمومیت سریالی در مدارس  کدام شهرها رخ داد؟

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان محلات گفت: تعدادی از دانش‌آموزان مدرسه‌ای در این شهرستان با علائم تهوع، سردرد و سرگیجه به بیمارستان مراجعه کردند که پس از انجام اقدامات درمانی ترخیص شدند

به گزارش فارس، مرضیه ولی در اراک اظهار کرد: ساعت ۱۱:۳۰ صبح امروز شنبه ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ تعدادی از دانش آموزان از یکی از مدارس دخترانه شهرستان محلات با علائم تهوع، سردرد و سرگیجه به بیمارستان مراجعه کردند که بلافاصله اقدامات درمانی لازم توسط تیم تخصصی انجام شد.

وی افزود: خوشبختانه پس از انجام اقدامات درمانی و آزمایشات لازم، ۶ نفر ترخیص و ۲ نفر تحت نظر در اورژانس بستری و سپس بعد از ساعتی ترخیص شدند و در حال حاضر حال عمومی همه دانش‌آموزان مطلوب است.

۲۶ دانش‌آموز بجنوردی دچار مسمومیت شدند

فرماندار بجنورد نیز گفت: ۲۶ نفر از دانش آموزان مدرسه مریم بجنورد دچار مسمومیت شدند که حال عمومی آنها خوب اعلام شده است.

محمدباقر باقرپور افزود: حال عمومی همه دانش آموزان مسموم شده خوب است و به صورت سرپایی در مرکز درمانی در حال مداوا هستند.

فرماندار بجنورد گفت: در حال حاضر ۲۴ نفر از دانش آموزان در بیمارستان امام حسن و ۲ نفر در بیمارستان امام علی در حال مداوا هستند.

مسمومیت 20 دانش‌آموز مدرسه «محمدی» پرند/ دادستان رباط کریم: حال عمومی محصلان خوب و تعدادی از آنها مرخص شده است

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان رباط‌کریم اظهار کرد: امروز صبح ۲۰ نفر از دانش‌آموزان مدرسه شهید محمدی فاز ۶ پرند دچار مسمومیت شده که توسط اورژانس به مراکز درمانی منتقل شده‌اند.

محمد یوسف‌وند در ادامه در خصوص وضعیت افرادی که دچار مسمومیت شده‌اند گفت: مراجعه کنندگان به بیمارستان در خصوص مسمومیت‌ها ۲۰ نفر بوده که ۶ نفر مرخص شده و ۶ نفر دیگر در حال ترخیص شدن هستند و ۸ نفر دیگر نیز در حال درمان هستند و احتمالا تا ۲ ساعت آینده مرخص می‌شوند.

دادستان رباط کریم افزود: پس از اطلاع اولیاء دانش‌آموزان از واقعه روی داده تعدادی از اولیا جهت اطلاع از وضعیت مقابل مدرسه تجمع کرده‌اند ولی خوشبختانه شرایط تحت کنترل است.

وی ضمن توصیه خانواده‌ها به صبوری و توجه نکردن به شایعات تاکید کرد: خوشبختانه حال همه دانش‌آموزان خوب است و همگی حسب گزارشات واصله در سلامت به سر می‌برند و تا این لحظه در هیچ مدرسه دیگری مورد مسمومیت نداشتم.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان رباط‌کریم با اعلام این مطلب که این موضوع در دست بررسی است، گفت: با تمام توان این موضوع را پیگیری و به محض اطلاع دقیق از عوامل این حادثه مطابق قانون تصمیم‌گیری و برخورد خواهد شد.

توضیحات آموزش و پرورش درباره مسمومیت دانش‌آموزان سمیرم و کاشان 

مدیر روابط عمومی آموزش‌وپرورش استان اصفهان در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: صبح امروز در مدرسه بانوامین شهر حنای شهرستان سمیرم، ۹ نفر از دانش‌آموزان یکی از کلاس‌های این مدرسه با ابراز علائمی از قبیل سردرد و حالت تهوع از مسؤولان مدرسه درخواست بررسی و معاینه را داشتند که با همکاری مرکز بهداشت و اورژانس تحت بررسی قرار گرفتند و به مرکز بهداشت شهر حنای سمیرم منتقل شدند.

جلال سلمانی افزود: پس از بررسی و معاینات، ۳ نفر از دانش‌آموزان با حال مساعد ترخیص و ۶ نفر دیگر نیز جهت درمان تکمیلی به بیمارستان سمیرم منتقل شدند و علت این موضوع در حال بررسی است.

سلمانی گفت: در هنرستان کتابچی شهر کاشان نیز صبح امروز پس از ورود دود ناشی از آتش در مجاورت مدرسه به داخل یکی از کلاس‌های درس، تعدادی از دانش‌آموزان برای اطمینان از این موضوع که دچار مشکل خاصی نشده باشند، برای بررسی‌های بیشتر به‌وسیله اورژانس به بیمارستان منتقل شدند و تحت معاینات پزشکی قرار گرفتند.

مدیر روابط عمومی آموزش‌وپرورش استان اصفهان تأکید کرد: والدین و دانش‌آموزان از توجه به اخبار کذب و شایعات که با هدف ایجاد دلهره، استرس و سلب اعتماد از محیط آموزشی در حال انتشار است اعتنا نکنند  و آرامش خود و فرزندان را حفظ کنند.

آخرین وضعیت دانش‌آموزان همدانی دچار مسمومیت 

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان آخرین وضعیت دانش‌آموزان دچار مسمومیت در همدان و کبودراهنگ را تشریح کرد.

علیرضا توقیری با اشاره به آخرین وضعیت دانش‌آموزان دچار مسمومیت در همدان و کبودراهنگ اظهار کرد: از ۴۴ دانش‌آموز درگیر مسمومیت در کبودراهنگ ۳۰ نفر مرخص شده‌اند، ۶ نفر در بیمارستان امام رضا (ع) تحت نظر هستند و هشت نفر نیز بستری‌اند.

وی با بیان اینکه ۳۰ دانش‌آموز نیز در بیمارستان بعثت و سینای همدان تحت نظر هستند که یکی دو ساعت دیگر مرخص می‌شوند گفت: حال عمومی تمام دانش‌آموزان خوب است.

حوالی ظهر امروز در دو مدرسه علاقبندیان شهر همدان و مدرسه فاطمه‌الزهرا (س) کبودراهنگ تعدادی از دانش‌آموزان درگیر مسمومیت شدند.

مسمومیت چند دانش‌آموز یک مدرسه دخترانه در اسلامشهر

به گزارش تسنیم، صبح امروز چند دانش‌آموز مدرسه‌ دخترانه‌ای در شهرک مهدیه جنوبی اسلامشهر (مدرسه دخترانه ام ابیها) دچار مسمومیت شدند.

در این مدرسه هیچ انفجار و یا صدایی در مورد پخش مواد مسموم‌کننده دیده یا شنیده نشده است و فقط به مرور زمان تعدادی از دانش‌آموزان احساس مسمومیت کرده‌اند که به سرعت با ورود عوامل اورژانس دانش آموزان مسموم به دو بیمارستان امام رضا (ع) اسلامشهر و یکی از بیمارستان‌های تهران منتقل شدند.

آموزش و پرورش البرز از مسمومیت دانش‌آموزان در اسلام‌آباد کرج خبر داد

انتخاب به نقل از مهر نوشت، مدیرکل آموزش و پرورش البرز گفت: تعدادی از دانش‌آموزان یکی از مدارس کرج احساس مسمومیت کردند.

علی حجرگشت اظهار کرد: تعدادی از دانش آموزان در منطقه اسلام‌آباد کرج احساس مسمومیت کردند.

وی با بیان اینکه بلافاصله عوامل اورژانس به این مدرسه اعزام شدند، متذکر شد: در حال حاضر حال تمام دانش‌آموزان مساعد است.

مسمومیت ۶۰ دانش‌آموز مدرسه امامت پاکدشت

روابط عمومی دادسرای پاکدشت اعلام کرد: 60 دانش‌آموز مدرسه امامت پاکدشت صبح امروز پس از اعلام علائم مسمومیت به بیمارستان پاکدشت منتقل شدند.

این نهاد افزود: پس از اعلام گزارش محمدحسن پور دادستان پاکدشت با همراهی مأموران امنیتی و فرمانداری به مدرسه و بیمارستان برای بررسی وضعیت دانش‌آموزان مراجعه کردند.

روابط عمومی دادسرای پاکدشت در ادامه گفت: بر اساس گزارش‌های پزشکی و بیمارستانی حال عمومی دانش‌آموزان در حال حاضر مساعد است و تلاش برای شناسایی عامل این مسمومیت‌ها ادامه دارد.

این نهاد خاطرنشان کرد: از شهروندان تقاضا می‌شود در صورت آگاهی از هرگونه اطلاعاتی که در کشف حقیقت مؤثر باشد مستقیماً به دادستان شهرستان پاکدشت مراجعه کنند تا در شناسایی عوامل این اقدام تسریع شود.