قیمت گذاری دستوری آفت اقتصاد کشور

در نشست هم اندیشی فعالان اقتصادی و نمایندگان استان فارس با وزیر صمت چه گذشت؟

قیمت گذاری دستوری آفت اقتصاد کشور
تا به زیرساخت‌ها توجه نشود اهداف صنعت محقق نمی شود

رئیس مجمع نمایندگان فارس در نشست هم اندیشی فعالان اقتصادی استان با وزیر صمت گفت: قیمت گذاری دستوری آفت اقتصادی کشور است و باید حذف شود.

محسن علیزاده با تاکید بر اینکه شرایط نباید به گونه‌ای باشد که یک صنعتگر و فعال اقتصادی برای دریافت حداقل سرمایه در گردش ماه‌ها در انتظار باشد و بانک‌ها هم همکاری نکنند اظهار داشت: وزارت صمت کمک کند یک خط اعتباری برای سرمایه ثابت و در گردش واحد‌های صنعتی در بانک صنعت و معدن با حداقل ۱۰ هزار میلیارد تومان سرمایه در این استان ایجاد شود.

علیرضا پاک فطرت نماینده شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی نیز عنوان کرد: از وزارت صمت انتظار داریم به استان‌های کشور با توجه به توانمندی آن‌ها اختیارات داده شود تا کشور به خوبی اداره شود و رضایتمندی مردم را شاهد باشیم.

ابراهیم عزیری دیگر نماینده شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی در این خصوص گفت: هیات وزیران در سال ۸۷ مصوبه‌ای داشت مبنی بر اینکه فارس معین قاره آفریقا باشد که انتظار است این مساله تعیین تکلیف شود.

وی بیان کرد: صنعت در این استان بدون زیرساخت‌هایی مانند آب، برق، گاز، راه و راه آهن به جایی نمی‌رسد و تا به تامین این زیرساخت‌ها توجه نشود اهداف محقق نخواهد شد.

عزیزی در خصوص راه اندازی سه واحد نیروگاهی در فارس هم گفت: ما برای شهرک‌های صنعتی و سرمایه گذاران و تسهیل شرایط نیازمند راه اندازی سه نیروگاهی جدید برای تولید برق در شهرک صنعتی شیراز و منطقه انرژی بر لامرد هستیم که انتظار است وزارت صمت برای راه اندازی این سه واحد نیروگاهی حمایت کند.

قادری نماینده شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی هم در این خصوص اظهار داشت: با توجه به اینکه ما در بحث آهن واحد‌های متعدد فولادی در استان داریم لازم است که وزارت صمت کمک کند که واحد‌های پایین دستی فولادی در استان ایجاد شود.

وی افزود: در تولید کربنات سدیم و سرب و روی هم استان فارس وضعیت خوبی دارد که نباید اجازه دهیم این تولیدات به شکل خام صادر شود و کمک شود که در زمینه این تولیدات نیز به جایگاه خوبی دست یابیم.

قادری، همچنین خواستار تامین زمین در اطراف شیراز برای واگذاری به واحد‌های صنعتی شد.

وی همچنین خواستار بررسی علت عدم سرمایه گذاری ایمیدرو و ایدرو در استان فارس شد و افزود: بنا بود که واحد سوم لاستیک سازی بارز در فارس راه اندازی شود که ظاهرا این اتفاق بنا است در استان دیگری رخ دهد در حالی که برای راه اندازی آن در فارس توافقاتی صورت گرفته بود.

رفع مشکل ۶۳۷ واحد تولیدی فارس در کارگروه تسهیل

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس هم گفت: از ابتدای امسال تا پایان آذرماه، موانع و مشکلات پیش روی ۶۳۷ واحد تولیدی و بنگاه اقتصادی استان در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید رفع شد.

حمید رضا ایزدی اظهار داشت: درمدت مذکور در مجموع ۳۹ جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان برگزار شد که ۸۵ درصد مصوبات آن اجرایی شده است.