قلعه نویی: اگر کسی قول قهرمانی می دهد، تیم ملی را تقدیمش کنم!

با نسلی که داریم، فکر می‌کنم شرایط خوبی در جام ملت‌ها داشته باشیم

قلعه نویی: اگر کسی قول قهرمانی می دهد، تیم ملی را تقدیمش کنم!

تیم ملی ایران در دیدار دوستانه با حساب ۲-۱ تیم ملی کنیا را شکست داد. امیر قلعه‌نویی، سرمربی تیم ملی در نشست خبری بعد از این بازی اظهار کرد: این دو بازی (کنیا و روسیه) دستاوردهای زیادی برای ما داشت. خیلی به ما کمک کرد. اینطور بازی‌ها خیلی سخت‌تر از بازی با روسیه  و کره‌جنوبی است. کنیا لایه‌های دفاعی زیادی داشت. ما سعی می‌کنیم سبک تیم ملی را عوض کنیم. یقینا این طور بازی کردن هزینه دارد و هزینه را هم روی گل اول دادیم.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران درباره پست بازی مهدی طارمی و اینکه طرفداران اعتقاد دارند او باید جلوتر بازی کند گفت: بعضی از بازیکنان جنبه فنی و وزنی دارند. طارمی را آزاد گذاشتیم که آزادانه بازی کند. او بازیکن بزرگی است و در زمین هم خیلی کمک کرد و پشت مهاجم بازی می‌کند. در پورتو هم در همین پست بازی می‌کند. او گاهی هم آزاد است و وینگر چپ هم بوده است. ما شهریار مغانلو را در جلو داریم و مهدی طارمی ازادتر است. محبی هم روزهای خوبی را می‌گذارند. به این خاطر است که وظایف جدیدی به آن‌ها دادیم. امروز جهانبخش هم شرایط بازی نداشت اما خودش گفت دوست دارم بازی کنم.

قلعه نویی درباره تغییر سبک تیم ملی و اینکه آیا در ۱۰ ماه آینده نگرش او تا جام ملت‌های آسیا به بار می‌نشیند؟ توضیح داد: یک نگرش داریم یک نتیجه. از نظر نگرش می‌خواهیم تغییر سبک بدهیم. من هر جا بودم به این شکل بازی کردم. باید مدل دیگر را هم تمرین کنیم چون نیاز داریم با برنامه دوم بازی کنیم. خیلی از تیم‌ها شانس زیادی برای قهرمانی داشتند اما نگاه کنید برزیل حذف شد. نتیجه و نگرش تفاوت دارند. با نسلی که داریم، فکر می‌کنم شرایط خوبی در جام ملت‌های آسیا داشته باشیم. هر کسی قول می‌دهد که می‌تواند در جام ملت‌ها قهرمان شود، تیم ملی را تقدیم او می‌کنم. فوتبال است دیگر.