عربستان سعودی ، میزبان اکسپو 2030محمد بن سلمان با میزبانی از اکسپو 2030 به استقبال آینده می رود !

دقایقی پیش و پس از برگزاری رای‌گیری نهایی در صد و هفتاد و سومین جلسه‌ی مجمع عمومی دفتر نمایشگاه‌های بین‌المللی، کشورهای عضو این مجمع، کشور میزبان اکسپو۲۰۳۰ میلادی را انتخاب کردند: ریاض، عربستان سعودی

عربستان سعودی ، میزبان اکسپو 2030محمد بن سلمان با میزبانی از اکسپو 2030 به استقبال آینده می رود !

شهر ریاض با ۱۱۹ رای (کره جنوبی با ۲۹ رای و ایتالیا با ۱۷ رای) به عنوان میزبان اکسپو ۲۰۳۰ میلادی انتخاب شد.

این اکسپو  از ۱ اکتبر ۲۰۳۰ میلادی تا ۳۱ مارس ۲۰۳۱ میلادی با موضوع "عصر تغییر: با هم برای یک فردای آینده‌نگر" برگزار خواهد شد.

اما مرداد ماه سالجاری بود که عربستان سعودی از طرح جامع ۷.۸ میلیارد دلاری خود برای میزبانی از اکسپو ۲۰۳۰ میلادی رونمایی کرد.

همچنین خرداد ماه سال ۱۴۰۲ شمسی نیز بود که عربستان سعودی مراسمی را با حضور محمد بن سلمان ولیعهد سعودی در پاریس برای معرفی و اعلام حمایت از میزبانی ریاض برای اکسپو۲۰۳۰ برگزار کرد...

شعار اصلی اکسپو ۲۰۳۰ ریاض در طرح عربستان سعودی برای میزبانی از این رویداد جهانی: ”عصر تغییر: با هم به آینده نگاه می‌کنیم” بیان شده است! سه موضوع فرعی هم عبارت است از: “آینده بهتر است” ، “فعالیت آب و هوایی” و شکوفایی برای همه “.

تاریخ پیشنهادی این کشور برای برگزاری اکسپوریاض در فاصله ۱ اکتبر ۲۰۳۰ تا ۳۱ مارس ۲۰۳۱ (۹ مهر ۱۴۰۹ تا ۱۱ فروردین ۱۴۱۰) است که بهترین زمان از لحاظ آب و هوایی در این پایتخت است.

عربستان سعودی پیش‌بینی کرده است اکسپو ریاض ۲۰۳۰ در مکانی به مساحت شش میلیون مترمربع (در جایی در شمال شهر ریاض و در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی ملک سلمان) برپا شود؛ ۲۲۶ کشور و سازمان بین‌المللی در آن حاضر باشند و ۴۰ میلیون بازدیدکننده داشته باشد (درآمد فروش بلیط بیش از ۸۹۴ میلیون دلار پیش‌بینی شده است).