شیوع ویروس ماربورگ در گینه استوایی؛ ۹ کشته تا کنون  

تاکنون هیچ واکسن یا درمانی برای درمان این ویروس یافت نشده است

شیوع ویروس ماربورگ در گینه استوایی؛ ۹ کشته تا کنون   
بیماری ویروس «ماربورگ» یک بیماری بسیار خطرناک بوده که نسبت مرگ و میر آن تا ۸۸ درصد است

سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که دست‌کم ۹ نفر در گینه استوایی بر اثر شیوع ویروس «ماربورگ» که باعث تب خونریزی دهنده شده و شبیه بیماری «ابولا» است، جان خود را از دست داده‌اند.

بهداشت جهانی، می‎گوید که گینه استوایی نخستین شیوع خود را دوشنبه پس از مثبت شدن نمونه‌های ۹ نفر تایید کرد.

بر اساس این بیانیه، تیم های امدادی و تحقیقاتی برای ردیابی تماس‌های فیزیکی این افراد، ایزوله سازی و ارائه مراقبت‌های پزشکی به افرادی که علائم بیماری را نشان می‌دهند، در بخش‌های آسیب دیده مستقر شده‌اند.

بهداشت جهانی متخصصان اورژانس بهداشتی را در زمینه اپیدمیولوژی، مدیریت موارد، پیشگیری از عفونت، آزمایشگاه و ارتباطات خطر در این رابطه به کار گرفته است.

مدیر منطقه‌ای سازمان بهداشت جهانی برای آفریقا، گفت: «ماربورگ» بسیار عفونی است. به لطف اقدام سریع و قاطع مقام‎های گینه استوایی در تأیید این بیماری، واکنش اضطراری می‌تواند به سرعت انجام شود تا بتوانیم جان انسان‌ها را نجات دهیم و ویروس را در سریع‎ترین زمان متوقف کنیم.

به گفته سازمان بهداشت جهانی، بیماری ویروس «ماربورگ» یک بیماری بسیار خطرناک بوده که نسبت مرگ و میر آن تا ۸۸ درصد است. این ویروس در همان خانواده ویروسی است که باعث بیماری ابولا می‌شود.

بیماری ناشی از ویروس «ماربورگ» به طور ناگهانی با تب بالا، سردرد شدید و کسالت شدید آغاز می‌شود. بسیاری از بیماران در عرض هفت روز دچار علائم خونریزی شدید می‌شوند.

این ویروس از خفاش‎های میوه به افراد منتقل می‌شود و از طریق تماس مستقیم با مایعات بدن افراد، سطوح و مواد آلوده در بین انسان‌ها پخش می‌شود.

تاکنون هیچ واکسن یا درمانی برای درمان این ویروس یافت نشده است؛ با این حال، مراقبت‌های حمایتی وجود دارد که می‌تواند شانس بقا را بهبود بخشد.