سنگاپور از پاویون خود برای اکسپو 2025 رونمایی کرد:تجسم نقطه قرمز کوچک در قالب کره ای که رویاها در آن شکل می گیرند

عصر روز گذشته ۱۷ ماه آپریل سال ۲۰۲۴ میلادی، سنگاپور از پاویون خود برای اکسپو۲۰۲۵ اوزاکا (کانسای، ژاپن) رونمایی کرد: پاویونی با نام کُره‌ی رویا و با شعار “جایی که رویاها در آن شکل می‌گیرند”.

سنگاپور از پاویون خود برای اکسپو 2025 رونمایی کرد:تجسم نقطه قرمز کوچک در قالب کره ای که رویاها در آن شکل می گیرند

این پاویون در تلاش خواهد بود تا بازدیدکنندگان خود را با اتفاقات چند رسانه‌ایِ تعاملی و اینستالیشن‌های هنری و همراه با حضور هنرمندان سنگاپوری خوشحال نماید! همچنین غذا، فرهنگ و هنر این کشور را به صورت فراگیر به نمایش بگذارد تا کنجکاوی بازدیدکنندگان را برای سفر به کوچک‌ترین کشور جنوب شرقی آسیا (واقع در جنوب شبه‌جزیره مالایا) و مدرن‌ترین کشور جهان در ۱۵ سال اخیر جلب نماید!

پاویون سنگاپور اکسپو ۲۰۲۵ اوزاکا که توسط شرکت معماری و طراحی صنعتی چندملیتی سنگاپوری دی‌پی طراحی شده است، الهام گرفته از ایده‌ی “نقطه قرمز کوچک” می‌باشد. بد نیست بدانید “نقطه قرمز کوچک”، نام مستعاری برای اشاره به کشور سنگاپور است که به محل آن بر روی نقشه‌ی جهان مربوط می‌شود (چرا که این کشور در بسیاری از نقشه‌های جهان و آسیا به عنوان یک نقطه قرمز به تصویر کشیده شده است).

بحرالدین یوسف حبیبی، سومین رئیس جمهور اندونزی به مدت ۱.۴ سال (از می ۱۹۹۸ تا ۲۰ اکتبر ۱۹۹۹) اولین کسی بود که سنگاپور را “نقطه قرمز کوچک” نامید.

اما معماران دی‌پی، آن نقطه قرمز کوچک را در قالب یک کُره‌ی بزرگ تجسم کرده است! کُره‌ای که زندگی را دربرمی‌گیرد و یک منظره‌ی ابری رویاگونه را پدید می‌آورد. این پاویون ۳۶ میلیون دلاری در زمینی به مساحت ۹۰۰ متر مربع احداث خواهد شد.

اونگ انگ چوان، سفیر سنگاپور در ژاپن بر این باور است که سنگاپور و ژاپن از روابط مستحکم و چندوجهی برخوردارند! و استحکام این روابط را می‌توان در حمایت قوی سنگاپور از میزبانی از اکسپو ۲۰۲۵ توسط اوزاکا دید.

او می‌گوید:

با نزدیک شدن به شصتمین سالگرد روابط دیپلماتیک میان ژاپن و سنگاپور در سال ۲۰۲۶، حضور سنگاپور در اکسپو ۲۰۲۵ اوزاکا روابط دوجانبه‌ی ما را تقویت می‌نماید! موضوعی که به نفع هر دو کشور خواهد بود...”

همچنین جولیانا کوآ، دستیار اجرایی معماران دی‌پی پیرامون شباهت کُره رویا از نظر شکل و رنگ به برخی از عناصر ژاپنی می‌گوید

این گوی زرشکی رنگ، ژاپنی‌ها را به یاد um (آلو ژاپنی) می‌اندازد! اتفاقی که برای ژاپنی‌ها بسیار عزیز است. ما امیدواریم که این ایده بتواند ارتباط عمیق‌تری میان مردم ایجاد کند.”

انتظار می رود اکسپو ۲۰۲۵ اوزاکا میزبان بیش از ۲۸ میلیون بازدیدکننده در طی ۱۸۴ روز برگزاری باشد.