سرمایه‌گذاری ۱۰۰ میلیونی عربستان بر افزایش بهره‌وری

استراتژی صنعت ملی عربستان سعودی با امضای قراردادهایی به ارزش ۱۳۳ میلیون دلار برای افزایش بهره‌وری، به پیشرفت خود ادامه می‌دهد.

سرمایه‌گذاری ۱۰۰ میلیونی عربستان بر افزایش بهره‌وری

سازمان شهرهای صنعتی و مناطق فناوری عربستان موسوم به مدن (MODON) از امضای ۱۰ قرارداد با نهادهای مختلف بخش خصوصی به ارزش ۱۳۳ میلیون دلار برای افزایش کارایی عملیاتی در چندین شهر منطقه خبر داد.

هدف نقشه‌راه جامع پادشاهی عربستان برای تسریع در تنوع بخشیدن به این بخش، افزایش صادرات غیرنفتی، ترویج خصوصی‌سازی، جذب سرمایه‌گذاری خارجی بیشتر و ایجاد اشتغال محلی است. بر اساس گزارش‌های منتشر شده توسط این نهاد، بودجه این توافق‌نامه‌ها از طریق راهبرد ملی صنعت، همچنین برنامه توسعه صنعتی و لجستیک ملی تأمین شده است.

قراردادهای عربستان برای افزایش بهره‌وری

انعقاد قراردادی با یک شرکت پیمانکاری الجزیره‌ای برای ایجاد ۲۰ کارخانه آماده بهره‌برداری در واحه مدن در الاحساء یکی از قراردادهای امضا شده محسوب می‌شود. منطقه الاحساء همچنین با قراردادی که بین این ارگان و مشاور فناوری ساختمان کشور منعقد شده است، شاهد تسهیل ۴۰ واحد پشتیبانی در شهرک صنعتی خود خواهد بود. قراردادهایی نیز برای تکمیل جاده‌ای در مدن منعقد شده است که شهر صنعتی سوم در دمام را به پارک انرژی ملک سلمان متصل می‌کند.

مدن همچنین برای ایجاد یک ایستگاه دفاع مدنی در شهر صنعتی حائل و ۲۰ کارخانه پیش‌ساخته در طایف به انعقاد قراردادی با یک شرکت پیمانکاری اقدام کرده است. طایف همچنین شاهد اجرای یک شبکه فشار متوسط و ضعیف از طریق قراردادی با شرکت پیمانکاری العسل مستقر در جده خواهد بود. این سازمان از طریق مشارکت با شرکت پیمانکاری شیبه الجزیره، توسعه زیرساخت‌های توسعه شرق در شهر صنعتی حائل و همچنین اجرای چارچوب بلوک‌های سه و چهار در مدینه را تضمین می‌کند. قراردادی نیز با شرکت بازرگانی و پیمانکاری الانجز به‌دنبال توسعه بیشتر شهر صنعتی مدینه با اجرای پایه بلوک شماره پنج منعقد شده است.