سانتیاگو کالاتراوا، جایزه یک عمر دستاورد شورای ساختمان های بلند و زیستگاه شهری را در سال 2024میلادی دریافت کرد!

ساعاتی قبل باخبر شدیم سانتیاگو کالاتراوا، معمار و مهندس سازه اسپانیایی و برنده مدال طلای موسسه‌ی معماران آمریکا (در سال ۲۰۰۴ میلادی) به عنوان برنده جایزه یک عمر دستاورد شورای ساختمان‌های بلند و زیستگاه شهری در سال ۲۰۲۴ میلادی شناخته شده است!

سانتیاگو کالاتراوا، جایزه یک عمر دستاورد شورای ساختمان های بلند و زیستگاه شهری را در سال 2024میلادی دریافت کرد!


شورای ساختمان‌های بلند و زیستگاه شهری، یک سازمان غیرانتفاعی و یک نهاد بین‌المللی فعال در حوزه‌ی ساختمان‌های بلند و پایدار طراحی شهری (مستقر در شهر شیکاگو ) می‌باشد که به مطالعه و گزارش پیرامون جنبه‌های برنامه‌ریزی، طراحی و ساخت ساختمان‌های بلند می‌پردازد.

این شورا، مدال یک عمر دستاورد مهندسی خود را به افتخار فضل الرحمان خان، مهندس سازه و معمار بنگلادشی-آمریکایی که سیستم‌های نوینی برای طراحی سازه ابداع نمود و سازه‌ها و آسمان‌خراش‌های مهم و مشهوری را طراحی و محاسبه کرد، ایجاد نموده است.

اما سانتیاگوکالاتراوا پس از اطلاع یافتن از دریافت این مدال، در صحبت‌هایی کوتاه گفت:

معماری و مهندسی صرفا حرفه‌های فنی‌ نیستند! بلکه این موضوع، تلاش‌های هنری‌ای هستند که شهرها و زندگی ما را شکل می‌دهند... ترکیب زیبایی، عملکرد و پایداری در ساختمان‌های بلند برای ایجاد فضاهایی که افراد بتوانند در آن رشد کنند، ضروری است.”

از جمله آخرین و قابل توجه‌ترین پروژه‌های این معماری ۷۲ ساله می‌توان به پاویون کشور امارات متحده عربی (UAE) در اکسپو۲۰۲۰ دبی اشاره کرد! پاویونی ۱۵ هزار مترمربعی که به عنوان تفسیری نمادین از مفهوم حرکت در تلاش بود تا تجربه‌ای همه‌جانبه و چند حسی را برای بازدیدکنندگان خود ایجاد نماید و آن‌ها را با تاریخ، فرهنگ و همچنین نوآوری‌های آینده کشور امارات متحده عربی آشنا سازد