راه‌اندازی مراکز مهارت‌افزایی و آگاهی اقلیمی در فضاهای عمومی لندن

لندن از راه‌اندازی مراکز اقدامات اقلیمی در فضاهای عمومی کم‌استفاده شهر هم‌چون کتابخانه‌ها، سینماها و کلیساها برای ارائه آموزش‌های اجتماعی مهارت‌افزایی و همچنین آگاهی اقلیمی خبر داد.

راه‌اندازی مراکز مهارت‌افزایی و آگاهی اقلیمی در فضاهای عمومی لندن

لندن از پروژه‌ای رونمایی کرد که به هشت سازمان اجتماعی اجازه می‌دهد مراکزی را برای ارائه آموزش اجتماعی در مورد اقدامات آب‌وهوایی و ایجاد ارتباطات اجتماعی در فضاهای کم‌استفاده هم‌چون کتابخانه‌ها، سینماها، کلیساها و سالن‌های استیجاری و شخصی ایجاد کنند.

هدف این پروژه فراهم کردن فضاهای اجتماعی برای افراد محلی به‌منظور یادگیری طیف گسترده‌ای از مهارت‌ها است و به همه اجازه می‌دهد تا یاد بگیرند چگونه می‌توانند از اقدامات اقلیمی مثبت بهره‌مند شوند. ایجاد این فضاها کم‌هزینه و برای جامعه مفید است.

فضاهای اشتراکی در هشت مکان در هفت محله لندن راه‌اندازی شده است و تاکنون، ساکنان در فضاهای اشتراکی فعال مهارت‌های خیاطی و دوچرخه‌سواری، همچنین چگونگی صرفه‌جویی در هزینه‌ها را یاد گرفته و در طرح‌های کاشت و رشد محله‌ها، جلسات آشپزی کم‌هزینه، کم‌کربن و بدون گوشت شرکت کرده‌اند.

این پروژه فضایی اجتماعی برای اقلیم و اقدامات اجتماعی در شمال لندن را اجرا می‌کند و با موفقیت جوامعی را گرد هم آوردند تا روابط جدید ایجاد کنند، مهارت‌های جدید بیاموزند و منطقه محلی خود را ارتقا دهند.

بیش از هزار نفر در نخستین پاپ‌آپ شرکت کرده‌اند که در آوریل ۲۰۲۴ راه‌اندازی شده است و دو جلسه دیگر در سپتامبر اجرا خواهد شد. این فضاها از یک مرکز اجتماعی بلااستفاده، یک کتابخانه، یک باغ مدرسه ابتدایی و سالن‌های اجتماعی استفاده می‌کنند. برنامه‌های هر فضای اشتراک‌گذاری سه ماه اجرا می‌شود و بعضی از آن‌ها در تابستان برای ارائه فعالیت‌های سرگرم‌کننده و مفید برای خانواده‌ها انجام می‌شوند. کارگاه‌های هفتگی فضایی را برای ساکنان فراهم می‌کند تا دانش و مهارت‌های خود را با دیگران به اشتراک بگذارند. بسیاری از فضاها دست در دست هم با مقامات محلی خود برای ایجاد اقدامات اقلیمی در جامعه خود همکاری می‌کنند.

ارتباط مردم با طبیعت بسیار مهم است و این فضاها می‌تواند حس ارتباط با محیط وسیع‌تر و حس خوب بودن را به ارمغان بیاورد که یک مهارت نیرومند برای فراگیری چگونگی رشد است. چنین مکان‌هایی به عادی‌سازی حفاظت از محیط‌های محلی کمک می‌کند و عادت دور هم جمع شدن برای پاسخ به چالش‌هایی را فراهم می‌کند که تغییرات آب‌وهوایی می‌تواند در زندگی روزمره ایجاد می‌کند.