رئیسی: پترو پالایشگاه آبادان؛ جلوه خواستن، دانستن و توانستن

ایرانی‌ها ثابت کردند که می‌توانند در حوزه صنعت نفت مستقل باشند و نیازی به خارجی‌ها در این حوزه نداشته باشند

رئیسی: پترو پالایشگاه آبادان؛ جلوه خواستن، دانستن و توانستن
رئیسی در مراسم افتتاح بخش نخست از فاز ۲ پالایشگاه آبادان

رئیس‌جمهور افتتاح فاز ۲ پالایشگاه آبادان را جلوه‌ای از خواستن، دانستن و توانستن توصیف کرد.

سید ابراهیم رئیسی در مراسم افتتاح بخش نخست از فاز ۲ پالایشگاه آبادان با بیان این‌که «جلوه خواستن، دانستن و توانستن امروز در پترو پالایشگاه آبادان وجود دارد» گفت: پالایشگاه دیگری همچون پالایشگاه نامدار آبادان گذشته، امروز ایجاد شده است.

وی افزود: ۳۴ درصد انتهایی تکمیل این پالایشگاه که در یک سال گذشته پایان پذیرفت یک رکورد بوده است.

وی با تاکید بر این‌که « حتما تلاش شود بخش دوم پروژه هر چه سریعتر آغاز شود تا کارگران دچار بیکاری نشوند» گفت: با همان همتی که ۳۳ درصد باقی‌مانده پروژه سریعا تکمیل شد، سایر پروژه‌ها هم با جدیت در دستور کار قرار گیرد

رئیس‌جمهور با بیان این‌که «روز ملی شدن صنعت نفت روزی تاریخی است که دست بیگانگان از صنعت نفت قطع شد» یادآور شد: ایرانی‌ها ثابت کردند که می‌توانند در حوزه صنعت نفت مستقل باشند و نیازی به خارجی‌ها در این حوزه نداشته باشند.

وی هم‌چنین با تاکید بر این‌که «ما نباید اجازه دهیم که دشمن از کمبود و کاستی‌ها سوءاستفاده کند» خاطرنشان کرد: دشمنان علیه ما یک جنگ ترکیبی راه انداختند که ما به موفقیت نرسیم.

وی اظهار کرد: ما متوقف نشده و متوقف نخواهیم شد. همگامی مردم با دولت باعث نا امیدی دشمن شد.

رئیسی با بیان این‌که «افزایش ظرفیت پالایشگاهی و خودداری از خام‌فروشی ادامه یابد» خاطرنشان کرد: تاکید ویژه رهبری در عدم خام‌فروشی در این پروژه محقق شده و باید تداوم پیدا کند.

وی که در مراسم افتتاح بخش نخست از فاز ۲ پالایشگاه آبادان سخن می‌گفت، اظهار کرد: اضافه شدن چهار میلیون لیتر به ظرفیت روزانه تولید بنزین و پنج میلیون لیتر به ظرفیت تولید روزانه گازوئیل در کشور از جمله افتخارات این پروژه است و این مسیر باید تداوم پیدا کند.