دوسالانه معماری متاورس

رویدادی که از ۲۱ تا ۲۴ سپتامبر ۲۰۲۳ میزبان معماران و طراحان از سرتاسر نقاط جهان خواهد بود

دوسالانه معماری متاورس

این رویداد که بر بستر پلتفرم‌های دیسنترالند و W3rlds برگزار خواهد شد، فرصتی است تا با قدرت دگرگون‌کننده‌ی معماری و طراحی پیرامون آینده‌ی وب۳ و متاورس آشنا شویم.

جالب است بدانید این رویداد با شعار Presence of the Future با الهام از دوسالانه_ونیز و و نمایشگاه‌های اکسپو برنامه‌ریزی شده است! رویداد و نمایشگاهی متشکل از غرفه‌های دیجیتال که توسط متا-معماران طراحی شده‌اند و فضای مجازیِ وسیعی را فراهم آورده‌اند...

انتخاب شعار Presence of the Future برای اولین دوسالانه معماری متاورس، نه فقط به دلیل بیان وضعیت فعلی ما، که ادای احترامی است به اولین دوسالانه_معماری_ونیز... دوسالانه‌ای که در سال ۱۹۸۰ و به مدیریت پائولو پورتوگسی ، معمار ایتالیایی با شعار "Presence of the Past" برگزار شد!

اولین دوسالانه_معماری ونیز به عنوان یک رویداد جهانی مهم، معماران مشهوری همچون فرانک گری ، هانس هولاین ، رم کولهاس ، رابرت ونتوری ، اسکات براون و آلدو روسی را گرد هم آورد. ارائه‌ها و مقالات آنها در آن رویداد، به تجلیل از پست مدرنیسم به عنوان یک سبک معماری غالب در آن زمان پرداخت. امروزه جهان‌بینی و ابزارهای طراحی ما تکامل یافته‌اند و فناوری دیجیتال، ابزاراصلی برای ایجاد زبان و فرهنگ جدید است. پسامدرنیسم با اصطلاح جدیدی به نام متامدرنیسم جایگزین شده است!

لازم به بیان است معماران و طراحان دیگر نیز این فرصت را دارند تا به نمایش مفهوم و تجسم‌ ذهنی خود پیرامون این موضوع در قالب حضور در فراخوان آزاد این دوسالانه بپردازند!

در طول این جشنواره چهار روزه، شرکت‌کنندگان این فرصت را خواهند داشت تا در غرفه‌هایی که توسط برترین طراحان از سرتاسر نقاط جهان ارائه‌ شده است، به کاوش بپردازند و در سخنرانی‌ها و اجراهای تعاملی نیز حاضر شوند.

این رویداد که پیش‌بینی می‌شود بیش از ۵۰ هزار بازدیدکننده داشته باشد، متشکل از ۳۰ پاویون مجازی خواهد بود! ۱۵ پاویون از این مجموعه به استودیو‌های معماری مشهوری اختصاص یافته است که توسط متصدیان برگزاری این رویداد دعوت شده‌اند... ۱۵ پاویون دیگر نیز به افراد یا گروه‌هایی اختصاص داده خواهد شد که در فراخوان دعوت به حضور عمومی شرکت نمایند و ایده‌های خود را برای متصدیان برگزاری ارسال نمایند.