کاسا باتلو اثر آنتونی گائودی و میزبانی از 95 هزار بازدید کننده در مراسم نمایش آثار هنری مبتنی بر هوش مصنوعی !

بیست و هفتم و بیست و هشتم ماه ژانویه سال ۲۰۲۴ میلادی، بنای کاسا باتلو طراحی شده توسط آنتونی گائودی در خیابان پَسیج دِ گراسیا شهر بارسلونا و کشور اسپانیا میزبان ۹۵ هزار بازدیدکننده در قالب نمایشی با عنوان ساختارهای هستی و متشکل از نور، رنگ و صدا بود!

کاسا باتلو اثر آنتونی گائودی و میزبانی از 95 هزار بازدید کننده در مراسم نمایش آثار هنری مبتنی بر هوش مصنوعی !


این نمایش (با موسیقی رابرت ام. توماس) که توسط سوفیا کرسپو ، هنرمند تجسمی آرژانتینی برنامه‌ریزی شده بود بر آثار هنری این هنرمند با استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی تمرکز داشت.

لازم به بیان است تحقیقات سوفیا کرسپو پیرامون تفکر طراحی آنتونی گائودی و تجزیه و تحلیل عناصر موجود در این ساختمان در این نمایش به تصویر کشیده شده است! نتیجه این تحقیقات چیزی است که سازمان‌دهندگان این نمایش آن را کاوشی متفکرانه در تنوع زیستی و سفری غوطه‌ورانه در میان مواد، موجودات و پدیده‌های طبیعی که خلاقیت گائودی را به پیش می‌برد، می‌نامند.

در انتها بد نیست بدانید این ساختمان توسط آنتونی گائودی ، معمار اسپانیایی (واز بزرگ‌ترین معماران دو قرن اخیر) و برای نجیب‌زاده‌ای ثروتمند (و از تولیدکنندگان متمول پارچه) به نام باتلو در سال ۱۸۷۷ میلادی طراحی و ساخته شده است. البته بین سال‌های ۱۹۰۴ تا ۱۹۰۶ میلادی این ساختمان توسط آنتونی گائودی بازسازی گردید (اتاق زیر شیروانی و تراس ساختمان طراحی و به بنا اضافه شدند).

نام این ساختمان، کاسا دلا اوسوز است که به معنای خانه‌ای از استخوان است! چرا که در میان مردم محلی این گفته وجود دارد که سقف این سازه از استخوان‌های یک اژدها که کشته شده است، ساخته شده است!