پسر اسطوره در راه پدر

کای رونی در 17 دسامبر 2020 در سن 11 سالگی به آکادمی جوانان منچستریونایتد پیوست

پسر اسطوره در راه پدر
یکی از ستاره‌های آینده یونایتد

وین رونی در آگوست 2002 در سن 16 سالگی برای اولین بار در تیم بزرگسالان به میدان رفت و توانست نمایش درخشانی را در بازی اورتون برابر تاتنهام داشته باشد. 

او در این بازی که با تساوی 2-2 به پایان رسید، یک پاس گل ارسال کرد و توجه بسیاری را به خودش جلب کرد اما هواداران تاتهام همچنان فریاد می‌زدند:« تو کی هستی؟»
اما زمان زیادی طول نکشید که همه او را شناختند. این بازیکن چند روز قبل از تولد 17 سالگی موفق شد در لحظات آخر دروازه آرسنال را باز کند و آرسن ونگر پس از این بازی گفت که او یکی از بزرگترین استعدادهایی است که در انگلیس دیده است. 
این مهاجم انگلیسی در نهایت راهی یونایتد شد و لقب اسطوره این باشگاه را از آن خود کرد و بسیاری پیش‌بینی می‌کنند که پسر او هم مسیری مشابه را طی کند. 

کای در 17 دسامبر 2020 در سن 11 سالگی به آکادمی جوانان منچستریونایتد پیوست و رونی همان روز با انتشار پستی در توییترش نوشت:« روزی پر افتخار. به تلاش بسیارت ادامه بده، پسرم.»
کای از آن زمان تا به حال قدم‌های بزرگی را در زمینه رشد و پیشرفتش برداشته و حالا به موفقیت قابل توجهی در تیم زیر 13 سال رسیده است. 

روزنامه انگلیسی سان خبر داده که او حالا به عنوان یکی از ستاره‌های آینده یونایتد شناخته می‌شود و خودش هم پیش از این گفته بود که هدفش رسیدن به تیم اول و پا گذاشتن جای پای پدرش است. 
او در پست مهاجم به میدان می‌رود و فصل گذشته 56 گل به ثمر رسانده است. حالا بسیاری امیدوار هستند که او بتواند جای پدرش را در اولدترافورد پر کند و به بازیکنی درخشان و بزرگ تبدیل شود.