داستان یک ویدیوی خبرساز در تنکابن

حمایت مردان از زنان 

برگزاری رقابت‌های دوچرخه سواری قهرمانی کشور در ماده کوهستان در تنکابن جنجالی شده است. جنجال مربوطه به ویدیویی برمی گردد که در چندساعت اخیر در فضای مجازی منتشر شده است.
این ویدیو مربوط به زمانی است که مجری مراسم اسامی برترین دوچرخه سواران مرد را برای حضور روی سکوی قهرمانی می‌خواند، ولی هیچ کدام از آن‌ها حاضر به رفتن روی سکو نمی‌شوند. آنجا چنین ادعا شده که دوچرخه سواران مرد از اینکه مسئولان برگزار کننده اجاره نداده‌اند رکابزنان زن در این مسابقات شرکت کنند، در حمایت از آن‌ها روی سکو نرفته اند. حتی در این ویدیو صدای یک زن شنیده می‌شود که اعتراض دارد «چرا بانوان را علاف کردید؟ او همچنین می‌گوید که «همه ما با حجاب هم که ایستاده‌ایم و مشکل شما چیست؟»
همچنین گفته شده که در آن مسابقه مردان هم نمی‌خواستند شرکت کنند، ولی به آن‌ها گفته شده بعد از مسابقات مردان اجازه برگزاری مسابقات زنان را می‌دهند که چنین نشده و همین موضوع اعتراض رکابزنان مرد را در پی داشته است. اگرچه اطلاعات چندان زیادی از این ویدیو دیگر در دسترش نیست، ولی مصاحبه خبرگزاری ایسنا با رئیس اداره ورزش وجوانان شهرستان تنکابن تا حدودی ماجرای رخ داده شده را تایید می‌کند.
در این گفتگو روح‌اله امین شکوهی درپاسخ به پرسش دیگری که گفته شده درمراسم تجلیل از برترین‌های مسابقات دوچرخه سواری آقایان، تعدادی از آن‌ها دراعتراض به عدم موافقت برگزاری مسابقات بانوان جوایز خود را دریافت نکردند، گفت: از قبل هم برنامه‌ای برای برگزاری مسابقات بانوان برنامه ریزی نشد؛ و اینکه دوچرخه سواری با خانواده‌اش دراین مسابقات شرکت و قصد مسابقه دادن خانمش را دارد، باید شرایط برگزاری مسابقه فراهم می‌شد وبه خواسته فرد نیست، بلکه باید شرایط فنی مسابقات نیز فراهم باشد.
امین شکوهی اضافه کرد: با توجه به اینکه مسابقات درمسیرکوهستانی و سخت درشهرستان تنکابن و برای نخستین بار برگزار می‌شد، حتی برای مسابقه دادن آقایان هم با مشکلاتی همراه بود و چند نفر از آقایان هم نتوانستند به خط پایانی مسابقه برسند در این حال این مسیرکه قطعا نیازمند استاندارد‌های لازم برای مسابقات است، دراین شرایط برای مسابقه خانم‌ها اصلا فراهم نبود.
او خاطرنشان کرد: متاسفانه برخی ورزشکاران آگاهانه یا از روی ناآگاهی درتلاش برای زیرسوال بردن کل فعالیت و زحمات کشیده شده برای برگزاری یک رویداد مهم ورزشی هستند، غافل ازاینکه هرنوع واکنش آن‌ها چه تبعاتی را به همراه خواهد داشت.