ققنوس، زندگی شهید «دوران» را به تصویر می‌کشد

ققنوس، زندگی شهید «دوران» را به تصویر می‌کشد

مدیرکل صداوسیمای فارس گفت: ساخت سریال «ققنوس» با موضوع زندگی سرلشکر خلبان شهید عباس دوران به‌زودی آغاز می‌شود.

در مراسمی که امروز به‌ طور ویدئوکنفرانس با حضور قاضی زاده هاشمی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور برگزار شد، تفاهم‌نامه نگارش فیلم‌نامه زندگی‌نامه سرلشکر خلبان شهید عباس دوران در بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس به امضای سید تقی سهرابی مدیرکل صداوسیمای مرکز فارس و حجت الاسلام محمدی پور، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس رسید.

سید تقی سهرابی مدیرکل صدا و سیمای مرکز فارس در این مراسم اظهار داشت: سریال «ققنوس» در قالب مجموعه‌های الف ویژه در ۲۶ قسمت ۴۵ دقیقه‌ای زندگی شهید دوران از کودکی تا شهادت را به تصویر می‌کشد.

وی با بیان اینکه تولید این سریال در مرحله نگارش فیلمنامه است، افزود: ساخت سریال «ققنوس» با همکاری صداوسیما، استانداری فارس، بنیاد شهید و امور ایثارگران و ارتش جمهوری اسلامی ایران تولید و پخش می‌شود.

مدیرکل صداوسیمای فارس با بیان اینکه این سریال توسط یک گروه حرفه‌ای در شهرهای شیراز، بوشهر، همدان، تهران و خارج از کشور تصویربرداری خواهد شد، تصریح کرد: پیش بینی شده تا دو سال آینده سریال «ققنوس» از سیمای جمهوری اسلامی ایران آماده پخش شود.

سهرابی همچنین از ساخت سریال زندگی نامه حضرت احمدبن موسی شاهچراغ علیه السلام در شیراز پس از ساخت سریال ققنوس خبر داد و افزود: صدا و سیمای مرکز فارس تاکنون زندگی نامه ۵۰ شهید گلگون‌کفن استان فارس  را در قالب مستند تهیه و تولید کرده است که ۱۲ مستند در خصوص شهدای مدافع حرم و مابقی در خصوص شهدای دوران دفاع مقدس بوده است.