توپ آقای گلی طارمی به تیر خورد!

ستاره ایرانی پورتو تلاش زیادی برای زدن هفدهمین گل فصل مقابل آروکا داشت. مهدی طارمی پس از سه مسابقه پیاپی گلزنی در لیگ برتر پرتغال مقابل بنفیکا، پاسوس د فریرا و بوآویشتا، با امید زیادی برابر آروکا پای به زمین گذاشت تا بتواند با ادامه همین روند گلهای خود به صدر جدول برترین گلزنان این رقابتها برسد، اما این بار توپهای او به هر جا چسبید، غیر از تور دروازه حریف.

تیم فوتبال پورتو که مهدی طارمی را مثل همیشه در خط حمله داشت، از ساعت ۲۳:۴۵ دوشنبه شب در ورزشگاه اختصاصی باشگاه آروکا به مصاف این تیم سرسخت و رده پنجمی رفت تا یکی از دیدارهای مهم هفته سی و یکم لیگ برتر پرتغال را برگزار کند که با وجود برتری نزدیک، مهدی طارمی به گل نرسید.

مهدی طارمی در همان شروع مسابقه با یک نفوذ سعی در ایجاد موقعیت برای پورتو داشت، اما ضربه او راه به جایی نبرد و راهی اوت شد تا تیمش در ششمین دقیقه بازی به گل نرسد.

اوتاویو که در هفتههای اخیر هماهنگی فوقالعادهای با مهدی طارمی داشته، در دقیقه ۱۱ با یک پاس چیپ او را راه انداخت و در محوطه جریمه آروکا صاحب فرصت کرد که بخاطر جلو آمدن سریع گلر حریف، این ملیپوش ایرانی راهی غیر از زدن ضربه چیپ نداشت، اما حرکت او با بدشانسی محض تبدیل به گل نشد و روی تیرک افقی فرود آمد و به بیرون رفت.

در دقیقه ۳۹ مهدی طارمی با سرعت به سمت توپِ در حال اوت رفت تا اجازه ندهد موقعیت پورتو از دست برود، اما در داخل محوطه آروکا بازیکن این تیم سد راه او شد و نگذاشت این مهاجم ایرانی به توپ برسد، اما داور در تصمیمی بحثبرانگیز خطای مورلایه سیلا را اعلام نکرد.

دو دقیقه بعد ضربه سر مهدی طارمی دوباره راه به جایی نبُرد و بازهم با بدشانسی موقعیت ایجاد شده توسط او تبدیل به گل نشد و ارسال از کرنر و توپ او به بیرون رفت، اما در دقیقه ۴۴ پورتو مزد حملاتش را گرفت و روی یک سانتر از جناح راست و ضربه سر ایوان مارکانو به گل اول دست یافت و با برتری یک بر صفر مقابل آروکا به رختکن رفت.

مهدی طارمی که شدیدا منتظر گلزنی در چهارمین حضور پیاپی خود در بازیهای لیگ بود، در دقیقه ۷۵ یک توپ در قوس محوطه جریمه آروکا به دست آورد که این بار هم ضربهاش تبدیل به گل نشد و واکنش تماشایی گلر حریف روی شوت فنی و دیدنی او پورتو را به گل دوم مسابقه نرساند.

در دقیقه ۸۴ طارمی آخرین توپ خود را به دست آورد و در یک- دو با اوتاویو میتوانست صاحب یک پاس گل شود که قبل از شوت نهایی، مدافع آروکا توپ را دفع کرد تا این اتفاق هم برای ستاره ایرانی پورتو نیفتد و او تعویض شود.

طارمی که یک گل با صدر جدول گلزنان لیگ برتر پرتغال و آمار ۱۷ گل ژوآئو ماریو و گونسالو راموس فاصله داشت، با وجود تلاش زیاد مقابل آروکا نتوانست به این مهم دست پیدا کند تا پس از مشاهده تابلوی تعویض در دقیقه ۸۶ با ناراحتی از زمین بیرون برود، با کونسیسائو دست بدهد و روی نیمکت بنشیند.

پورتو با کسب پیروزی یک بر صفر خارج از خانه مقابل آروکا ۷۶ امتیازی شد و فاصله چهار امتیازی خود با بنفیکا صدرنشین را در فاصله سه هفته مانده تا پایان فصل ۲۳-۲۰۲۲ لیگ برتر پرتغال حفظ کرد و امیدهایش برای رسیدن به قهرمانی را زنده نگه داشت.

مهدی طارمی نیز امید زیادی دارد فاصله یک گله با دو بازیکن ۱۷ گله بنفیکا را در سه هفته باقی مانده جبران کند و دوباره به آقای گلی لیگ برتر پرتغال برسد؛ عنوان و جایزهای که کاملا برای او در دسترس است.