انتشار پروژه ی شهر فرودگاهی نئوم (عربستان سعودی) اثر استدیو معماری کالبد در مجله ی هلندی FRAME

مجله FRAME به عنوان یک مجله‌ی بین‌المللی هلندی (مستقر در شهر آمستردام) که به موضوعاتی همچون معماری، طراحی_داخلی و طراحی محصول اختصاص دارد و از سال ۱۹۹۷ میلادی چاپ می‌شود (چاپ حدود ۶ شماره در سال) در جدیدترین شماره‌ی خود (شماره‌ی ۱۵۶-بهار ۲۰۲۴) به انتشار پروژه‌ی شهر فرودگاهی نئوم اثر استودیو معماری کالبد (معمار مسئول: محمد رحیمی‌زاده) پرداخته است!

انتشار پروژه ی شهر فرودگاهی نئوم (عربستان سعودی) اثر استدیو معماری کالبد در مجله ی هلندی FRAME


در آخرین شماره از این مجله، فرودگاه نئوم نه تنها به عنوان یک قطب گردشگری بلکه به عنوان پروژه‌ای که مرزهای سفرهای هوایی را جابه‌جا کرده است، معرفی شده است. این شهر فرودگاهی از یک‌سو با حمل‌ونقل آبی و از سوی دیگر با حمل‌ونقل هوایی در ارتباط خواهد بود و به واسطه فراهم ساختن یک میکرواقلیم سبز، پیونددهنده میان دریا به کویر خواهد بود.

 

براساس آنچه در این مجله درباره‌ی پروژه‌ی شهر فرودگاهی نئوم آمده است، استودیو معماری کالبد در طراحی شهر فرودگاهی نئوم، به دنبال خلقِ تجربه‌ای فراتر از طراحیِ یک پایانه‌ی مسافربری بوده است. این فرودگاه هر آنچه را که منطقه نئوم برای اتصال به دهکده جهانی بدان نیازمند است با بالاترین استانداردها فراهم کرده است و تکمیل‌کننده‌ی پازل مگاپروژه کشور عربستان سعودی خواهد بود.

در انتها بد نیست بدانید بد نیست بدانید شماره بهار ۲۰۲۴ میلادی مجله‌ی FRAME به بررسی آن دسته از استراتژی‌های طراحی می‌پردازد که فعالیت‌های فضاییِ تجربی را با ارتباطات، عواطف و ارزش‌های احساسی در هم می‌آمیزد و در نهایت، به بررسی تقاضای نسل معاصر برای تعامل با اصالت معنایی در پروژه‌ها می‌پردازد....