توسعه خانه‌های مقرون‌به‌صرفه پایدار در ونکوور

ونکوور در همکاری با شرکت ساختمان‌سازی وین در حال توسعه خانه‌های پایدار و مقرون‌به‌صرفه برای افراد و خانواده‌های کم و متوسط درآمد، سالمندان و توان‌خواهان است. خانه وین با اجزای ساختمانی پایدار ساخته خواهد شد و از یک دوقلوی دیجیتال برای آزمایش و بهینه‌سازی اجزا و سیستم‌هایی مانند جریان هوای غیرفعال استفاده خواهد کرد.

توسعه خانه‌های مقرون‌به‌صرفه پایدار در ونکوور

دانشگاه بریتیش کلمبیا به‌طور گسترده در حال مستندسازی این پروژه است و وین اتریش از طریق یک طرح همکاری به‌اشتراک‌گذاری دانش در آن مشارکت دارد تا ونکوور شاهد پیاده‌سازی یک پروژه مسکن مقرون‌به‌صرفه مشابه با این شهر باشد. شهرها و محققان همکار در این پروژه برای ایجاد نوآوری در طراحی پایدار مسکن مقرون‌به‌صرفه با یکدیگر همکاری می‌کنند.

خانه‌ها در قلب محله‌ای پر جنب‌وجوش و دوستدار خانواده در شرق ونکوور واقع شده و شامل ۲۹ واحد استودیویی، ۳۷ واحد یک‌خوابه، ۳۵ واحد دوخوابه، ۱۶ واحد سه‌خوابه و شش واحد چهارخوابه خواهد بود. ۱۰ درصد واحدها برای افراد دارای معلولیت در دسترس خواهد بود و همه به‌صورت سازگار با نیازهای آن‌ها ساخته خواهد شد. ساکنان با یک پیاده‌روی کوتاه به بخش‌های خدماتی، مدارس، حمل‌ونقل عمومی، مرکز اجتماعی، پارک و منطقه تفریحی دسترسی خواهند داشت.