تلاش برای زنده کردن یک ورزشگاه جدید ایران

استادیوم غدیر از حالت متروکه درآمد

ورزشگاه غدیر اهواز تا همین چند سال پیش با حضور دو تیم استقلال و فولادخوزستان، هر هفته شاهد حداقل برگزاری یک مسابقه بود، ولی با افول استقلال اهواز و سقوط استقلال خوزستان و سرانجام با کوچ فولاد خوزستان به فولاد آره‌نا، این ورزشگاه رفته رفته به مخروبه‌ای تبدیل شد، که دیگر کسی به آن توجهی نداشت.

این ورزشگاه که کلنگ آن در سال 1353 زده شد، در محدوده شمال‌غربی اهواز در کنار جاده اهواز – اندیمشک در زمینی به مساحت ۴۴ هکتار ساخته شده است و سرانجام پس از چند دهه در سال 1390 به بهره‌برداری رسید. با این حال به دلیل مشکل مالکیتی و عدم تخصیص اعتبار برای حفظ و نگهداری آن، بدون استفاده مانده و به لانه کبوترها و گنجشک‌ها تبدیل شد.

با انتشار اخبار مربوط به متروکه شدن ورزشگاهی که میلیاردها تومان هزینه ساخت آن شد، مسئولان دولت به فکر افتادند و طی ماه‌های اخیر تلاش برای اضافه کردن دوباره ورزشگاه 50 هزار نفری غدیر اهواز به چرخه استادیوم‌های فوتبال ایران آغاز شد و حالا وزیر ورزش در سفری که به استان خوزستان داشته، بخشی از برنامه خود را به بازدید از این استادیوم اختصاص داده، که حالا باید دید در فصل آینده میزبان بازی‌های کدام تیم خوزستانی خواهد شد.