تصاویر بهت‌آور هوش‌مصنوعی از تهران در ۵۰ سال‌آینده

این تصاویر عجیب حکایت از جنگ و خشکسالی دارد

تصاویر بهت‌آور هوش‌مصنوعی از تهران در ۵۰ سال‌آینده

از هوش مصنوعی خواسته شده‌است تا تصاویری از تهران در ۵۰ سال آینده ارائه کند اما این تصاویر بهت‌آور حکایت از جنگ و خشکسالی دارد.
هوش مصنوعی، هوشی است که توسط ماشین‌ها ظهور پیدا می‌کند، در مقابل هوش طبیعی که توسط جانوران شامل انسان‌ها نمایش می‌یابد. اما پیش از هرچیز باید این موضوع را دانست که کلمه هوش، نشان دهنده امکان استدلال است و اینکه آیا هوش مصنوعی می تواند به توانایی استدلال دست یابد یا خیر، خود موضوع اختلاف محققان است.
به‌طور کلی، دو نوع هوش مصنوعی وجود دارد: هوش مصنوعی قوی (strong AI) و هوش مصنوعی ضعیف (weak AI).
هوش مصنوعی قوی همانی است که اکثر افراد با شنیدن AI متصور می‌شوند؛ یعنی نوعی هوش دانای کل شبیه شخصیت هال ۹۰۰۰، همان ربات قاتلِ فیلم ادیسه‌ی فضایی یا سیستم خودآگاه هوش مصنوعی اسکای‌نت در فیلم‌های تریمیناتور که در عین داشتن هوش فراانسانی و قابلیت استدلال و تفکر منطقی، توانایی‌هایی فراتر از انسان‌ها نیز دارند.
درمقابل، هوش مصنوعی ضعیف الگوریتم‌های بسیار تخصصی‌ای هستند که برای پاسخ به سوالات مشخص، مفید و محدود به حیطه‌ی همان مسئله طراحی شده‌اند؛ مثل موتور جستجوی گوگل و بینگ، الگوریتم پیشنهاد فیلم نتفلیکس یا حتی دستیار صوتی Siri و گوگل‌اسیستنت. این مدل AIها در سطح خود بسیار قابل‌توجه هستند، هرچند کارایی آن‌ها محدود است.
به تازگی از هوش مصنوعی خواسته شده‌است تا تهران را در ۵۰ سال آینده به تصویر بکشد و این تصاویری است که ارائه کرده‌است: