تادائو آندو ، معمار ژاپنی و طراحی یک مرکز هنری در شارجه امارات متحده عربی !

تادائو آندو ، معمار ژاپنی امروز دهم ماه نوامبر سال ۲۰۲۳ میلادی از طرح یک مرکز هنرهای نمایشی استوانه‌ای شکل در شهر شارجه به عنوان پایتخت فرهنگی کشور امارات متحده عربی رونمایی کرده است!

تادائو آندو ، معمار ژاپنی و طراحی یک مرکز هنری در شارجه امارات متحده عربی !

در فرآیند ساخت‌وساز این مرکز هنرهای نمایشی که به عنوان بخشی از طرح توسعه‌ی الجادا شناخته خواهد شد، از متریال بتن مطابق با امضای انحصاری تادائو آندو استفاده خواهد شد.

لازم به بیان است الجادا یک پروژه منحصربه‌فرد در شارجه‌ی کشور امارات متحده عربی است که توسط یکی از مشهورترین و معتبرترین سازندگان املاک  مستقر در شارجه یعنی کمپانی آرادا انجام می‌شود.

کمپانی آرادا در توضیح پروژه الجادا اینچنین می‌نویسد:

"جایی که همه چیز در آن امکان‌پذیر است ! مکانی که در آن زندگی، کار، بازی و یادگیری همه در کنار یکدیگر جمع می‌شوند... مکانی که در آنجا، گذشته با آینده ملاقات می‌کند..."

اما مرکز هنرهای نمایشی طراحی شده توسط تادائو آندو با مساحت ۲۴۱۵۵ مترمربع دارای یک سالن برگزاری رویدادهایی همچون تئاتر  ، اپرا  و رقص با ظرفیت ۲۰۰۰ صندلی، یک رستوران  و یک گالری می‌باشد.

تادائو آندو درباره طراحی این پروژه می‌گوید:

"مرکز هنرهای نمایشی الجادا، تاکید ویژه‌ای بر فرهنگ و هنر خواهد داشت و در تلاش خواهد بود تا تاثیری ماندگار بر نسل‌های آینده‌ی فرهنگ بومی سرزمین خود برجای گذارد. من ساختار مرکزی این پروژه را به نحوی طراحی کرده‌ام که مانند زمین گرد باشد، چرا که تصمیم داشتم دنیای جدیدی را در دل آن ایجاد نمایم که نه تنها برای مردم محلی، که برای دیگر بازدیدکنندگان از سراسر نقاط جهان جذاب باشد..."

این پروژه که قرار است در سال ۲۰۲۷ میلادی به بهره‌برداری برسد، در منطقه ناسیج به عنوان بخشی از الجادا قرار خواهد گرفت! پروژه‌ای که اطراف آن را فضای سبز دربر گرفته است و در دو طرف آن نیز پارک‌هایی طراحی شده است.

در انتها بد نیست بدانید این مرکز هنری، دومین پروژه‌ی تادائو آندو در کشور امارات متحده عربی خواهد بود. این معمار پروژه دیگری را نیز در قالب یک رزیدانس برای کمپانی آرادا در پالم جمیرا طراحی کرده است.