برزیل از پاویون خود برای اکسپو 2025رونمایی کرد:نمایش برزیلی پایداروفناور

فروردین ۱۴۰۱ بود که اکسپو۲۰۲۰ دبی‌ پس از شش ماه برگزاری و با جذب ۲۳ میلیون بازدیدکننده به کار خود پایان داد

برزیل از پاویون خود برای اکسپو 2025رونمایی کرد:نمایش برزیلی پایداروفناور

از هنگام پایان اکسپو ۲۰۲۰ دبی‌ ، کشورها خود را برای حضور درخشان‌تر در اکسپو بعدی یعنی اکسپو۲۰۲۵ اوزاکا آماده نموده‌اند. از جمله‌ی این کشورها می‌توان به برزیل اشاره کرد! بزرگ‌ترین و پرجمعیت ‌ترین کشور آمریکای_جنوبی ، پنجمین کشور پهناور و هفتمین کشور پرجمعیت در جهان به پایتختی برازیلیا .

بیست و هشتم نوامبر تا دوم دسامبر سال ۲۰۲۲، شهر برازیلیا میزبان برگزاری یک رقابت بزرگ و ارزشمند برای کشور برزیل بود: انتخاب پاویون این کشور در اکسپو ۲۰۲۵ اوزاکا!

این رقابت که توسط موسسه معماران برزیل در همکاری مشترک با آژانس ارتقاء تجارت و سرمایه گذاری برزیل برگزار شده بود، به مدت پنج روز میزبان یک کمیته‌ی داوری هفت نفره متشکل از شش معمار یعنی گابریلا بیلا ، هیرو نانجو ، لنو وراس ، روبرتو مارتینز کاستلو ، روث ورد زین و سیلویا فیچر و همچنین اوره ویرا ، فیلسوف و مدیر فرهنگی بود که به ارزیابی و بررسی ۴۰ طرح پیشنهادی پرداختند.

مراسم اعلام نتایج، روز پنجم دسامبر و به راهبری آگوستو پستانا ، مدیر آژانس ارتقاء تجارت و سرمایه گذاری برزیل و کمیسر برزیل در اکسپواوزاکا برگزار شد. آگوستو پستانا در صحبت‌هایی گفت:

"همانطور که در اکسپو ۲۰۲۰ دبی نیز شاهد بودیم، نمایشگاه‌های جهانی یک فرصت ایده‌آل برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی هستند! علاوه بر این، فرصتی است برای نشان دادن برزیل فوق‌العاده به جهانیان."

با توجه به نظر کمیته داوری، طرح ارائه شده توسط مارسیو کوگان (استودیو اِم‌کا۲۷-مستقر در سائوپائولو) معمار برزیلی به عنوان برگزیده رقابت طراحی پاویون برزیل در اکسپو ۲۰۲۵ اعلام شد. البته مارسیو کوگان این پروژه را در همکاری با مگنتوسکوپ و دو معمار دیگر به نام‌های رِناتا فورلینِتو و مارسلو دانتاس به پیش برده است.

تاکنون جزئیات بیشتری درباره طرح برگزیده منتشر نشده است اما این پاویون، برزیلی پایدار و همگام با فناوری را به تصویر خواهد کشید... همچنین دسترسی به آن از طریق رمپ توسط کمیته داوری به عنوان یک جنبه مثبت بیان شده است! چرا که دسترسی و امکان گردش را برای عموم مردم افزایش می‌دهد. و فضای باز جلوی آن، این فرصت را فراهم می‌سازد تا میزبان برنامه‌های فرهنگی متعددی باشد و پاویون برزیل را جذاب‌تر ارائه کند.

سایت محل برگزاری اکسپو ۲۰۲۵ اوزاکا به سه موضوع فرعی تقسیم بندی خواهد شد: نجات جان ، توانمندسازی زندگی و ارتباط زندگی که پاویون برزیل در منطقه‌ی توانمندسازی زندگی واقع خواهد شد.