درباره زیباترین خانه کوهستانی آمریکا

بازدیدکنندگان پس از عبور از جاده به خانه می‌ رسند و بلافاصله با چشم‌ اندازی پانوراما از کوه‌ هایی که در فواصل دور و نزدیک قد علم کرده اند، رو به رو می شوند...

درباره زیباترین خانه کوهستانی آمریکا

مشرف به قله های خیره کننده و منظره پانورامای غرب آمریکا، خانه ای در ارتفاع 2743 متری توسط گروه معماری MacKay-Lyons Sweetapple طراحی شده است که نمونه منحصر به فردی از معماری مدرن کوهستانی به شمار می رود.

این کابین به نوعی در دل کوهستان غرق شده است، در منطقه ای که در سراسر یوتا، نوادا، غرب وایومینگ و جنوب آیداهو گسترش یافته است. این خانه به شکل یک بیضی کشیده به طول 30.4 متر خودنمایی می کند و ساختاری منحنی بر فراز برف ایجاد کرده که در نوع خود کاملا بی نظیر است. چنین پروژه ای نشان می‌ دهد که معماری مدرن چگونه قادر به پاسخگویی به شرایط و اقلیم خاص هر منطقه است. گفتنی است که در این پروژه، هماهنگی با بافت اطراف نیز در نظر گرفته شده است.

این خانه در ارتفاع 2743 متری به فضای داخلی 408.7 متر مربعی باز می شود که شامل پنج اتاق خواب، یک گاراژ و همچنین یک فضای مکانیکی است.

بازدیدکنندگان پس از عبور از جاده به خانه می‌ رسند و بلافاصله با چشم‌ اندازی پانوراما از کوه‌ هایی که در فواصل دور و نزدیک قد علم کرده اند، رو به رو می شوند. گفتنی است که عابران پیاده و وسایل نقلیه از طریق یک پل فولادی سوراخ‌ دار سبک وزن به خانه دسترسی خواهند داشت. پلی که عنصری از مدرنیته را به یک محیط روستایی و کوهستانی اضافه می‌ کند. این پروژه در آوریل سال 2022 تکمیل شده است.