بتن اکسپوز چیست؟ قیمت اجرا و معرفی کاربرد

یکی از فرآورده های بتنی که در چند سال اخیر سر و صدای بسیار زیادی ایجاد کرده است، بتن اکسپوز می‌‌باشد در ادامه به صورت کامل و جامع این محصول جذاب و کاربردی را بررسی خواهیم کرد.

بتن اکسپوز چیست؟ قیمت اجرا و معرفی کاربرد

یکی از فرآورده های بتنی که در چند سال اخیر سر و صدای بسیار زیادی ایجاد کرده است، بتن اکسپوز می‌‌باشد در ادامه به صورت کامل و جامع این محصول جذاب و کاربردی را بررسی خواهیم کرد.  جهت بررسی اطلاعات صحیح و اصولی در مورد آن نیز به سراغ یکی از کارخانجات مطرح تولید بتن پیش ساخته آشیان نو رفتیم تا ماهیت بتن اکسپوز را به صورت کامل و جامع بررسی نماییم. بتن اکسپوز یک فرآورده پیش ساخته است که به در زیبا سازی و مقاوم سازی منازل مورد استفاده قرار می‌گیرد. 

بتن اکسپوز چیست؟ 

بتن اکسپوز یک فرآورده بتنی است که بیشتر در نمای ساختمان با یک فرمولاسیون ویژه استفاده می‌شود. نکته بسیار مهم که در نقد و بررسی این نوع بتن باید مد نظر قرار دهید، استفاده از الیاف صنعتی ویژه می‌‌باشد که در بخش بعدی بهتر بررسی خواهیم کرد. در صورتی که طرح اختلاط آن به صورت معمولی انجام شود، صفات ثانویه خاصی در پی ندارد و به عنوان بتن نما نیز نمی‌تواند عملکرد خوبی از خود بروز دهد. بتن اکسپوز در مقابل حرارت و رطوبت نیز عملکرد به بسیار خوبی دارد. به همین دلیل است که در ساختمان ها نوساز از این نوع بتن استفاده می‌شود. قیمت بتن اکسپوز با توجه به کیفیت و همچنین طرح اختلاط بتن مشخص می‌شود، با در نظر گرفتن این نکته خرید بتن اکسپوز بهتر است که با یک مشاوره از مراکز معتبر انجام شود. 

مواد تشکیل دهنده بتن اکسپوز

مواد تشکیل دهنده بتن اکسپوز متشکل از آب، سیمان، سنگ دانه، الیاف مصنوعی، چسب ملات، روان کننده، گچ و دیگر متریال ساختمانی است. اما نکته بسیار مهمی که باید مد نظر قرار دهید، فرمول اختصاصی هر مجموعه تولید کننده می‌‌باشد. معمولا فرمول عمومی بتن اکسپوز در هر کارخانه تولیدی بواسطه تحقیقات مهندسین R&D تولید مشخص خواهد شد. چرا که تغییر هر پارامتر می‌توانید روی مهمترین خاصیت بتن که مقاومت آن است تاثیر مستقیم بگذارد. 

مواد تشکیل دهنده بتن اکسپوز

انواع بتن اکسپوز چیست؟

بتن اکسپوز در چندین فرمت و حالت مختلف وجود دارد که در این بخش بررسی خواهیم کرد. به طبع هزینه اجرا و همچنین نصب هر بخش نیز متفاوت است که در مورد آن نیز نکاتی خواهیم گفت. اما اگر به دنبال قیمت دقیق نصب بتن اکسپوز می‌باشید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که از طریق بخش مشاوره سایت آشیان نو، اطلاعات بیشتری به دست آورید. 

بتن اکسپوز نمای ساختمان 

یکی از رایج ترین فرمت بتن اکسپوز به صورت تایل بتنی در نمای ساختمان می‌‌باشد. معمولا با توجه به شرایط آب و هوایی یک شهر تایل بتن اکسپوز برای نما استفاده خواهد شد. طرح اختلاط بتن اکسپوز نمای ساختمان جزو پیچیده ترین حالت‌های آن است که در بخش بعدی بررسی بهتری خواهیم کرد. بتن اکسپوز نمای ساختمان معمولا در حالت فشرده و اندکی سنگین قرار دارد. اما وزن آن برای سازه مشکلی ایجاد نخواهد کرد و مهمترین نکته نصب اصولی و درست آن است.

مزایای بتن اکسپوز نمای ساختمان 

•    مقاوم در برابر رطوبت 
•    مقاوم در برابر آلاینده های محیطی 
•    رنگ پذیری بسیار بالا بر اساس نیاز مشتری 
•    طول عمر بالا و تجزیه پذیری بلند مدت 
•    ترمیم آسان با هزینه بسیار کم 

بتن اکسپوز کف سازی 

برخی موارد بتن اکسپوز به صورت ملات در محل ساخت تهیه خواهد شد. معمولا ماشین میکسر بر اساس یک طرح اختلاط ویژه ملات را تهیه می‌کنید و سپس با کمپرسور آن را برای کف ریزی انتقال میدهد. برخی مواقع نیز از میکسر سنتی برای آماده سازی ملات بتن اکسپوز استفاده می‌کنند و آن را در کف قرار میدهند. البته امکان خریداری بتن اکسپوز به صورت تایل آماده نیز وجود دارد و بستی به نظر معمار خواهد داشت. 

مزایای بتن اکسپوز کف سازی 

•    مقاوم در برابر وزن بالا 
•    عملکرد خوب در برابر رطوبت 
•    سطح اصطکاک قابل تنظیم 
•    قابل تهیه در ابعاد مختلف 
•    ضربه گیر عالی 
•    مناسب برای استفاده در سطوح شیبدار

بتن اکسپوز طرح دار

بتن اکسپوز طرح دار خود به چندین فرمت و حالت متفاوت قابل استفاده خواهد بود. به عنوان مثال می‌توان از بتن اکسپوز سه بعدی برای دکوراسیون داخلی یک ساختمان استفاده کرد. چرا که هزینه نصب پایین و دوام بالایی دارد، به عنوان مثال قیمت بتن اکسپوز طرح چوب در مقایسه با محصول رقیب بسیار کم می‌‌باشد. 

مزایای بتن اکسپوز طرح دار

•    تنوع طرح بسیار بالا 
•    هزینه نصب پایین 
•    رنگ پذیری عالی با توجه به دکوراسیون منزل 
•    عایق صدا و حرارت
•    ترمیم آسان

قیمت بتن اکسپوز

قیمت بتن اکسپوز 

معمولا یکی از چالش برانگیز ترین مباحثی که در مورد آن می‌توان صحبت کرد، قیمت بتن اکسپوز می‌‌باشد. چرا که این محصول نیز مانند سایر محصولات ساختمانی به نرخ ارز وابسته است و با تغییر آن نوسان می‌کند. قیمت بتن اکسپوز به صورت تقریبی هر متر مربع 490 هزار تومان می‌‌باشد. اما کیفیت و همچنین شرایط نصب آن به صورت ویژه روی قیمت بتن اکسپوز تاثیر گذار خواهد بود. با این حال برای به دست آوردن قیمت روز و لحظه ای می‌توانید از واحد فروش کارخانجات تولیدی بتن آشیان نو استعلام نمایید. مجدد تاکید می‌کنید که قیمت بتن اکسپوز آخرین پارامتری است که یک معیار با تجربه بررسی می‌کند و کیفیت آن اولویت بالاتری خواهد بود. 

قیمت بتن اکسپوز طرح چوب 

با توجه به کیفیت و طول عمر تایل های بتن اکسپوز طرح دار، بتن اکسپوز طرح چوب طرفداران بسیار زیادی دارد. به همین دلیل نیز قیمت بتن اکسپوز طرح چوب در سایت‌های مختلف درج شده است. بر اساس بررسی های صورت گرفته قیمت هر متر مربع بتن اکسپوز طرح دار با توجه به شکل و فرمتی که دارد عددی بین 150 هزار تومان تا 1.5 میلیون تومان خواهد بود. بدیهی است که نوع و همچنین کیفیت پرداخت هر یک کاملا متفاوت است و باید با توجه به فضای مورد استفاده آن، بررسی شود. 

سخن پایانی 

در این پست آموزشی به صورت اجمالی در مورد بتن اکسپوز و ماهیت آن صحبت کردیم. اگر سوال و چالشی ذهن شما را به خود مشغول کرده است، پیشنهاد می‌کنیم که به سایت کارخانجات تولیدی بتن آشیان نو مراجعه کنید و در مورد آن تحقیق نمایید. خرید بتن اکسپوز مانند یک تیغ دو لبه است! اگر اندکی تحقیق کنید بهترین انتخاب برای سازه خود را انجام خواهید داد. اما اگر بخواهید بر اساس قیمت و تبلیغات خریداری کنید پس از مدت کوتاهی از انتخاب خود پشیمان خواهید شد. در حال حاضر از بهترین مراکز خرید بتن اکسپوز می‌توان به ایران ایمارت، آشیان نو، کیان برنا، ترب، دیجی کالا، تسا سنگ و بنیاد بتن اصفهان اشاره کرد.