افتتاح ۳ ایستگاه مترو و باغ ایرانی تا پایان تابستان در غرب تهران | این بوستان و ایستگاه ها کجا هستند؟

شهردار منطقه ۵ از ساخت باغ ایرانی و افتتاح ۳ ایستگاه در خط ۶ مترو تا پایان تابستان خبر داد

افتتاح ۳ ایستگاه مترو و باغ ایرانی تا پایان تابستان در غرب تهران | این بوستان و ایستگاه ها کجا هستند؟

«احسان‌الله شریفی» شهردار منطقه ۵ در تشریح پروژه باغ ایرانی گفت: «این پروژه در یکی از زمین‌هایی اجرا می‌شود که شهرداری در طول سالیان گذشته تملک کرده بود. از ویژگی‌های این زمین داشتن درختان کهنسال و دارای میوه است ضمن اینکه موقعیت مکانی باغ مناسب است. مساحت آن حدود یک هکتار است و حد فاصل بزرگراه شهید حکیم تا بزرگراه آیت‌الله کاشانی در خیابان شهید الهی قرار دارد. پیش بینی می‌شود این باغ تا اواخر شهریور افتتاح شود.»

او همچنین درباره باغ ۷ هزار متری در فرحزاد نیز گفت:«این زمین که سالیان سال در تصرف افراد خاصی بود، اسفند سال گذشته با حکم قضایی آزاد شد. اکنون مراحل واگذاری به بخش خصوصی از طریق مزایده را طی می‌کند تا پس از اجرا و تکمیل به عنوان یک مجموعه تفریحی فعال به شهروندان خدمت ارائه دهد.»

۳ ایستگاه مترو در خط ۶ در شهریور ماه افتتاح می‌شود

پروژه‌های در دست اقدام منطقه ۵ دیگر موضوعی بود که شهردار این منطقه به آن اشاره کرد و افزود: «در حوزه حمل و نقل، ۳ ایستگاه مترو در شهریور ماه افتتاح خواهد شد که مربوط به انتهای غربی خط ۶ مترو است و تاکنون بیش از ۹۷ درصد عملیات اجرایی آنها انجام شده است. این ایستگاه‌ها هنوز نامگذاری نشده‌اند چرا که نامگذاری آنها باید به تصویب شورای شهر برسد، اما از لحاظ موقیت مکانی یکی از ایستگاه‌ها در بلوار کوهسار جنب مجتمع او. پی. جی واقع شده و ایستگاه آخر خط ۶ است. یکی دیگر از ایستگاه‌ها در تقاطع شهران و شهید همت و ایستگاه دیگر نیز در شهر زیبا قرار دارد.»