اعتراض تند استقلال: این لکه ننگ تا ابد می‌ماند

سرپرست آبی ها: سوال من از سازمان لیگ این است که چرا تبعیض بین تیم‌ها قائل هستید و ما چرا باید در دستگردی و بدون تماشاگر مقابل پیکان بازی می‌کردیم و تیم دیگر در آزادی و با تماشاگر بازی کند؟

اعتراض تند استقلال: این لکه ننگ تا ابد می‌ماند

اعمال نظر شورای تامین استان تهران برای برگزاری دیدار پیکان و پرسپولیس در ورزشگاه آزادی و موافقت سازمان لیگ فوتبال با این ماجرا با اعتراض شدید استقلالی‌ها مواجه شده است.

استقلال که خود در مقابل پیکان در لیگ برتر در ورزشگاه بدون تماشاگر پاس قوامین به میدان رفت، حالا معتقد است که بازی پیکان و پرسپولیس هم باید در همین ورزشگاه برگزار شود تا عدالت اجرا شود.

بیژن طاهری، سرپرست استقلال در واکنش به این موضوع صحبت‌های تندی را علیه سازمان لیگ بر زبان آورده است. او گفته: همه یک سال زحمت می‌کشند و هزینه می‌کنند تا بر اساس لیاقت و زحمت خود در پایان فصل به مقامی در جدول دست پیدا کنند. ما کم زحمت نکشیدیم و تلاش کردیم با وجود همه مشکلات و تغییرات، دل هواداران را شاد کنیم، ولی این اتفاقات باور کردنی نیست. پارسال هم کسی انتظار نداشت ما قهرمان شویم و تا به خودشان آمدند، دیدند ما سه هفته مانده با پایان لیگ، قهرمان شدیم، وگرنه مطمئن باشید که نمی‌گذاشتند به قهرمانی برسیم!

سرپرست استقلال صحبت‌های خود را اینطور ادامه داد: سوال من از سازمان لیگ این است که چرا تبعیض بین تیم‌ها قائل هستید و ما چرا باید در دستگردی و بدون تماشاگر مقابل پیکان بازی می‌کردیم و تیم دیگر در آزادی و با تماشاگر بازی کند؟ چون گفتند ما بازی نمی‌کنیم؟! چرا کرج یا جاهای دیگر و شهرهای اطراف تهران این بازی را برگزار نکردند؟ مگر پیکان میزبان نیست و حق انتخاب ندارد؟

طاهری افزود: سوال من از مسئولان سازمان لیگ این است که مگر یک مسئول تصمیم‌گیر نباید بی‌طرف باشد؟ مگر باید برای یک رنگ خاص تلاش کند؟ این تصمیم‌گیری شائبه‌برانگیز و از عدالت به دور است. این ننگ بر روی پیشانی سازمان لیگ می‌ماند و کسی فراموش نمی‌کند که آنها خودشان باعث و بانی تبعیض و ایجاد شائبه می‌شوند.

او در پایان گفت: پیکان اگر در حال سقوط بود، این اتفاق رخ می‌داد؟ آن هم از وضع چینش و افتضاحات داوری. ما الکی زحمت می‌کشیم و سر کار هستیم. ما و هواداران چه گناهی کرده‌ایم که این تبعیض را باید تحمل کنیم؟

اعتراض پیکان: پول اجاره آزادی را نمی‌دهیم!

موضوع مهم دیگری که پیش می‌آید، پرداخت هزینه سنگین اجاره ورزشگاه آزادی است. باشگاه پیکان با شرایطی که دارد، بی‌شک توانایی پرداخت 800 میلیون تومان به عنوان هزینه اجاره ورزشگاه آزادی را ندارد و به همین علت آنها اعلام کرده‌اند که حاضر به پرداخت این پول نیستند.

رهقی، سرپرست پیکان، در این باره گفته است: «ما این هزینه را پرداخت نمی‌کنیم زیرا شورای تأمین تصمیم گرفته بازی را در ورزشگاه آزادی برگزار کند. ورزشگاه ما انقلاب کرج است و سپس ورزشگاه دستگردی را معرفی کردیم، اما در نهایت با تصمیم شورای تأمین این مسابقه در آزادی برگزار خواهد شد.»

به نظر می‌رسد ماجراهای عجیب بازی پیکان و پرسپولیس تمامی ندارد؛ تا عصر شنبه که این بازی حساس برگزار شود احتمالا شاهد اتفاقات جدیدی نیز خواهیم بود.