اسپانیا میزبان نخستین شهر دایره‌ای هوشمند اروپا

اروپا میزبان شهر جدیدی در جنوب غربی مادرید اسپانیا است که انتظار می‌رود به عنوان اولین شهر دایره‌ای این قاره معرفی شود. این پروژه ۲۹۰۰ هکتار (حدود ۴.۵ مایل مربع) وسعت خواهد داشت و قرار است طی ۲۰ سال تکمیل شود.

اسپانیا میزبان نخستین شهر دایره‌ای هوشمند اروپا

شهر باداخوس اسپانیا به‌زودی میزبان یک شهر هوشمند عظیم به نام الیزیوم‌سیتی خواهد بود که دارای سیستم قطار سریع‌السیر، پارک موضوعی در سطح دیزنی‌لند، پارک آبی، چندین هتل، یک زمین گلف و بسیاری از دیگر امکانات پیشرفته است. هدف از ایجاد این شهر که قرار است از ابتدا هوشمند و از حیث انرژی دایره‌ای (خودکفا) ساخته شود، توسعه مکانی است که هر فردی در سراسر جهان تمایل دارد در آن کار، زندگی و بازی کند.

فاز اول این شهر هوشمند قرار است در سال ۲۰۲۳ تکمیل شود و شامل توسعه یک هتل پنج ستاره، پارک موضوعی در سطح دیزنی‌لند، یک هتل موضوعی چهار ستاره، پارک ماجراجویی آبی، مرکز کنفرانس، مرکز داده، یک مجموعه ورزشی و سرگرمی برای اجرای حرفه‌ای فوتبال و موسیقی و یک اسکله تفریحی خواهد بود.

فاز دوم آن نیز شامل پنج یا شش هتل دیگر، یک پیست اتومبیل‌رانی فرمول یک، یک مرکز سوارکاری و چندین جاذبه گردشگری دیگر است که مجریان طرح هنوز در حال تعیین آن‌ها است. فاز دوم الیزیوم‌سیتی در حال حاضر برای تکمیل در سال ۲۰۲۸ برنامه‌ریزی شده است.