ازبکستان از پاویون خود برای اکسپو 2025 رونمایی کرد:چگونه در آینده زندگی کنیم ؟ و چگونه شاد باشیم؟

تنها ۳۰۲ روز تا آغاز برگزاری اکسپو۲۰۲۵ اوزکا زمان باقی ست و تاکنون چیز در حدود ۵۰ کشور از پاویون خود برای حضور در این رویداد جهانی رونمایی کرده‌اند! از جمله‌ی این کشورها می‌توان به ازبکستان اشاره کرد؛ کشوری محصور در خشکی و واقع در آسیای میانه با جمعیتی نزدیک به ۳۳٫۴ میلیون نفر و پنجاه و ششمین کشور از نظر وسعت در جهان.

ازبکستان از پاویون خود برای اکسپو 2025 رونمایی کرد:چگونه در آینده زندگی کنیم ؟ و چگونه شاد باشیم؟


اما ازبکستان با پاویون خود در تلاش است تا به این سوال پاسخ دهد: “چگونه در آینده زندگی کنیم و چگونه شاد باشیم؟”. این سوال، تفسیر کشور ازبکستان است از شعار اکسپو ۲۰۲۵ اوزکا یعنی: طراحی جامعه آینده برای زندگی ما.

این پاویون که توسط استودیو معماری آلمانی بروکنر (مستقر در اشتوتگارت) طراحی شده است، متشکل از دو طبقه خواهد بود که از عناصر چوبی مدولار و قابل استفاده مجدد ساخته خواهد شد! چرا که این کشور تصمیم دارد پس از پایان برگزاری اکسپو، این سازه را به عنوان یک مدرسه و یا فضای دیگری با عملکرد فرهنگی در سرزمین برپا نماید.

استودیو معماری آلمانی بروکنر درباره طراحی این پاویون می نویسد:

این پاویون با عنوان باغ دانش، نمادی است از عصر جدید... فرصتی برای بیان پروژه ها و ایده های کشور ازبکستان با هدف تبدیل شدن به یک جامعه مدرن. این پاویون به طور یکپارچه پیشینه ی تاریخی غنی کشور ازبکستان را با بینش هایی پیرامون علم، نوآوری، تحول و ظهور یک آینده پایدار به نمایش می گذارد...”

این استودیو معماری در توضیح بیشتر می نویسد:

“تمرکزما بر انتقال محتوا در این پروژه، به عنوان یک تجربه پایدار اندیشیده شده است. ایده ای که در دل آن، محتوا و فضا با یک مفهوم مشترک با یکدیگر همسو می شوند.”