اختصاص ۴۰۰میلیارد ریال اعتبارات سفر استانی رئیس‌جمهور شهید برای اصلاح مراتع فارس

مدیرکل دفتر امور مراتع سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور گفت: از اعتبارات سفر استانی رئیس‌جمهور شهید به منظور مدیریت مراتع فارس ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است.

اختصاص ۴۰۰میلیارد ریال اعتبارات سفر استانی رئیس‌جمهور شهید برای اصلاح مراتع فارس

 به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس، ترحم بهزاد در گردهمایی رؤسا و کارشناسان امور مراتع ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان‌های فارس که در سالن جلسات اداره کل منابع طبیعی فارس برگزار شد، اظهار کرد: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته تاکنون ۸۳ میلیون هکتار از مراتع کشور ممیزی شده است.

وی افزود: تاکنون از مجموع ۸۴.۸ هکتار مراتع کشور بیش از ۸۳ میلیون هکتار ممیزی انجام شده است و ۱.۸ دهم میلیون هکتار ممیزی نشده که در برنامه هفتم و تا پایان ۱۴۰۳ مابقی مراتع کشور نیز ممیزی خواهد شد.

مدیرکل دفتر امور مراتع سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور با بیان اینکه از مجموع ۸۳ میلیون هکتاری ممیزی شده، ۴۴ هزار و ۲۰ سامانه عرفی شناسایی و مشخص شده است، تصریح کرد: از مجموع سطح ممیزی شده نیز ۴۴ میلیون و ۷۰۰ هزار هکتار تهیه طرح مرتع داری و ۲۵ میلیون هکتار نیز احاله مدیریت صورت گرفته است.

بهزاد خاطر نشان کرد: با هدف حفاظت، صیانت و احیای مراتع و با مشارکت مرتع داران، بیش از ۶۰ درصد از مراتع فارس نیز احاله مدیریت شده که نسبت به میانگین کشوری بالاتر است.

وی با بیان اینکه متأسفانه در استان فارس میزان دام‌های موجود در مراتع این استان سه برابر میانگین ظرفیت مراتع کشور است، ادامه داد: این وضعیت با توجه به وجود ۹ میلیون و ۲۵ هزار واحد دامی می‌بایست توجه بیشتری به عرصه‌های مراتع این استان صورت گیرد.

مدیر کل دفتر امور مراتع سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری فارس در ادامه از اعتبار مورد نیاز برای تحقق و اجرای برنامه‌های اصلاح و احیای مراتع در فارس خبر داد و اضافه کرد: در این راستا ۴۰۰ میلیارد ریال از اعتبارات سفر استانی رئیس جمهور به منظور مدیریت مراتع فارس و برای اقداماتی همچون نظارت، جلوگیری از تغییر کاربری، حریق، جلوگیری از ورود غیرمجاز و ظرفیت‌های چرای دام و بهره‌برداری بی‌رویه از محصولات فرعی مرتعی اختصاص یافته است.