اجرای ۲۰۰ کیلومتر روکش حفاظتی محور‌های استان فارس

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان فارس از اجرای ۲۰۰ کیلومتر روکش اسلاری سیل در محور‌های استان خبر داد.

اجرای ۲۰۰ کیلومتر روکش حفاظتی محور‌های استان فارس

به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نـقل جاده‌ای فارس، علیرضا راستیار در حاشیه بازدید از پروژه‌های راهداری استان، اظهار داشت: روکش حفاظتی اسلاری سیل بیش از 200 کیلومتر از محور‌های استان با اعتباری بـالغ بر 255 میلیارد تومان در یک سال گذشته انجام شد است.

وی افزود: محور‌های شیراز - سعادت‌شهر، آباده - ایزد‌خواست، بوانات - هرات، ارسنـجان - سعات‌شهر، جهرم - شیراز و محور آسپاس - سه‌راهی امامزاده اسماعیل از جمله محور‌های استان هستند که عملیات روکش آسفالت حفاظتی در آن انجام شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان فارس ادامه داد: نگهداری راه شامل مجموعه فعالیت‌هایی از قبیل نگهداری، روسـازی شـانه‌ها، شیب‌ها و دیگر ابنیه فنی در حدی است که راه را به شرایط اولیه ساخت آن نزدیـک می‌کند.

راستیار خاطرنشان کرد: راه‌ها از جملـه سرمایه‌های عمده ملی هر کشور محسوب می‌شوند و بر اساس معیار‌های بین‌المللی اعتـباری که بـه امرنگهداری راه‌ها تعلق می‌گیرد معادل 2 تا 6 درصد ارزش روز راه‌ها است که این درصد بـر حسب عمر مفید راه معین می‌شود.

وی در پایان گفت: بنابراین با توجه به محدودیت‌های منابع باید با صـرف هزینه کمتـر سعی در حفظ و نگهداری وضعیت راه‌های موجود و بهسازی آن‌ها کرد که یکی از روش‌هـای نگهداری وضعیت راه‌ها، اجرای انواع روش‌های حفاظتی است.