آکوئلئوم، پروژه جدید نئوم(عربستان سعودی)؛ متاورسی که شما می توانید آن را به صورت فیزیکی تجربه کنید!

گیگاپروژه‌ی نئوم از پروژه‌ی متفاوت دیگری در دل کوهی در امتداد خط ساحلی خلیج عقبه (خلیج بزرگی در دریای سرخ که میان صحرای سینا در غرب و شبه جزیره عربستان در شرق قرار دارد) در عربستان سعودی رونمایی کرد: آکوئلئوم.

آکوئلئوم، پروژه جدید نئوم(عربستان سعودی)؛ متاورسی که شما می توانید آن را به صورت فیزیکی تجربه کنید!

این پروژه که توسط استودیو معماری لاوا (یا Laboratory for Visionary Architecture و با دفاتری در شهرهای سیدنی ، اشتوتگارت و برلین ) در یک همکاری مشترک با معماران نِیم (با دفاتری در شهرهای لندن و پاریس ) در دل یک کوه طراحی شده است.

جالب است بدانید الکساندر ریک، هم‌بنیانگذار استودیو معماری لاوا این پروژه را به عنوان یک آسمان‌خراش وارونه‌ی فوقِ لوکس توصیف می‌کند. او می‌گوید:

نمای این پروژه به جای اینکه رو به بیرون باشد، رو به داخل است!”

این ساختمان که حول یک فضای خالی مرکزی (وُید) به ارتفاع ۱۰۰ متر طراحی شده است، از سطح آب برمی‌خیزد و توسط فضایی با مسیرهای قابل پیاده‌روی احاطه شده است. آکوئلئوم شامل فضاهای هتل ، خرده‌فروشی و همچنین آپارتمان‌های مسکونی و فضاهایی با عنوان مراکز نوآورانه (یا The Generator) و آزمایشگاه‌های تحقیقاتی خواهد بود.

اما پروژه‌ی آکوئلئوم دارای یک مارینا (بندر کوچک، بندر تفریحی یا محوطه بندری برای قایق‌های کوچک و تفریحی) شناور است که در #دریا و در کنار رشته‌کوه همسایه‌ی خود قرار می‌گیرد و اولین نقطه دسترسی بازدیدکنندگان به این پروژه خواهد بود.

البته لازم به بیان است برای ورود به آکوئلئوم، بازدیدکنندگان بایستی با یک #کشتی با طراحی خاص و از طریق یک کانال زیرزمینی و پنهان در دل کوه اقدام نمایند!

ناتالی روزنکواج، بنیانگذار معماران نِیم درباره این پروژه می‌گوید:

آکوئلئوم، یک مکعب جادویی است! آکوئلئوم، یک متاورس است که شما می‌توانید آن را به صورت فیزیکی تجربه کنید.”