گوی نورانی بعدی در کدام کشور ساخته خواهد شد؟ کره جنوبی؟ یا امارات متحده عربی ؟

براساس جدیدترین خبرهای منتشر شده، کمپانی مالک و سازنده‌ی بزرگ‌ترین نمایشگر کروی جهان در لاس‌وگاس در حال انجام مذاکرات جدی برای صدور مجوز طراحی و ساخت دومین گوی نورانی اما این بار در شهر ابوظبی کشور امارات متحده عربی است! البته لازم به بیان است کره جنوبی نیز پیشنهاداتی را برای طراحی و ساخت گوی نورانی کِی-پاپ در نزدیکی پایتخت این خود مطرح کرده است...

گوی نورانی بعدی در کدام کشور ساخته خواهد شد؟ کره جنوبی؟ یا امارات متحده عربی ؟


با انتشار این خبر، گمانه‌زنی‌ها پیرامون این موضوع که آیا مکان بعدی این تجربه‌ی سرگرمی همه‌جانبه، ابوظبی خواهد بود یا شهر هانام (واقع در شرق شهر سئول در کشور کره جنوبی)، به شدت افزایش یافته است.

البته نشریات در ایالات متحده آمریکا و کره جنوبی داستان‌های متفاوتی را منتشر می‌کنند، اما هر دوی آن‌ها در یک موضوع اتفاق نظر دارند: گوی نورانی بعدی بعدی در لندن ساخته نخواهد شد. چرا که چندی پیش صادق خان، شهردار لندن درخواست طراحی و ساخت این نمایشگر کروی را در شهر خود رد کرد!

روز دوشنبه هفته گذشته، نیویورک پست در مقاله‌ای اعلام کرد مدیر بخش سرگرمی کمپانی مالک و سازنده‌ی بزرگ‌ترین نمایشگر کروی جهان در لاس‌وگاس، جیمز دولان در حال انجام مذاکرات جدی درباره ساخت دومین گوی نورانی در شهر ابوظبی است.

البته نیویورک پست در مقاله‌ی خود ادعا دارد بحث پیرامون طراحی و ساخت کره‌های نورانی جدید در کره جنوبی و یا حتی عربستان سعودی متوقف شده است!

شهر ابوظبی در حال حاضر میزبان سالن ۱۸ هزار نفری اتحاد است؛ پروژه‌ای که در سال ۲۰۲۱ میلادی افتتاح شد و میزبان برگزاری رویدادهای ورزشی و کنسرت‌های موسیقی است.

در انتها بد نیست بدانید براساس گزارش‌ها، طراحی و ساخت بزرگ‌ترین نمایشگر کروی جهان در لاس‌وگاس (با ارتفاع ۱۱۱ متر و عرض ۱۵۷ متر و شامل بیش از ۱.۲ میلیون چراغ اِل‌ای‌دی به اندازه یک توپ هاکی)، ۲.۳ میلیارد دلار هزینه داشته است!