هتل پان پاسیفیک ارچارد در سنگاپور از سوی CTBUHبه عنوان بهترین ساختمان بلند جهان در سال 2024 شناخته شد!

دوم اکتبر سال ۲۰۲۴ میلادی بود که پروژه‌ی ۲۳ طبقه پان پاسیفیک اُرچارد در سنگاپور طراحی شده توسط معماران سنگاپوری وُها، به عنوان بهترین ساختمان بلند جدید جهان از سوی شورای ساختمان‌های بلند و زیستگاه شهری معرفی شد!

هتل پان پاسیفیک ارچارد در سنگاپور از سوی CTBUHبه عنوان بهترین ساختمان بلند جهان در سال 2024 شناخته شد!


شورای ساختمان‌های بلند و زیستگاه شهری که این هتل باغ متفاوت با تراس‌ باغ‌هایی دربرگرفته شده توسط ستون‌های سبز در خیابان اورچارد سنگاپور را به عنوان هتلی در طبیعت توصیف می‌نماید، برترین جایزه خود یعنی جایزه بهترین ساختمان بلند در سراسر جهان را به دلیل بیان درست چشم‌انداز پایدار سنگاپور به این ساختمان اعطا کرد.

این هتل ۳۵۰ اتاقه که در سال ۲۰۲۴ تکمیل شد، به عنوان تجربه‌ای متمایز از اقامت و نمادی از سبزی با هدف احترام به طبیعت و ارائه مناظر سرسبز در تمام طبقات خود شناخته می‌شود!

مون سون، مدیرعامل معماران وُها می‌گوید:

در وُها، ما به ایجاد ساختمان‌های زنده که با طبیعت و همچنین بافت شهریپیرامون خود ادغام شده‌اند، اعتقاد داریم؛ و پروژه‌ی هتل پان پاسیفیک اُرچارد، بیانگر تعهد ما به ساختن هم برای مردم و هم برای کره زمین است. این پروژه نشان می‌دهد که پایداری و مهمان‌نوازی می‌توانند دست به دست هم دهند و از دیگر سو، آسمان‌خراش‌ها نیز می‌توانند به عنوان ریه‌های سبز در محیط‌های شهری متراکم عمل کنند.”

وی همچنین چرایی طراحی ستون‌های سبز در طبقات این هتل را افزودن طبیعت و تنوع زیستی به شهر بیان می‌کند! و می‌افزاید:

این ساختمان همراه با محوطه‌سازی بر روی تراس‌ها، ۲۰۰ درصد از مساحت سایت خود را با فضای سبز جایگزین می‌کند...”

‌شورای ساختمان‌های بلند و زیستگاه شهری، یک سازمان غیرانتفاعی و یک نهاد بین‌المللی فعال در حوزه‌ی ساختمان‌های بلند و پایدار طراحی شهری (مستقر در شهر شیکاگو) می‌باشد که به مطالعه و گزارش پیرامون جنبه‌های برنامه‌ریزی ، طراحی و ساخت ساختمان‌های بلند.