آشنایی با مشخصات میلگرد نیشابور (فولاد خراسان)

ما در این مطلب، به بررسی میلگرد نیشابور خراسان پرداخته‌ایم و پرطرفدارترین محصولات این کارخانه را بررسی کرده‌ایم. برای آشنایی با مشخصات میلگرد مجتمع فولاد خراسان و نحوه استعلام قیمت آن با ما همراه باشید.

آشنایی با مشخصات میلگرد نیشابور (فولاد خراسان)

یکی از عوامل تاثیرگذار در خرید میلگرد، توجه به برند تولید کننده است. برخی کارخانه‌ها، میلگرد را با کیفیت بسیار خوبی تولید می‌کنند و تقاضا برای خرید از آن‌ها بسیار زیاد است که از جمله می‌توانیم به مجتمع فولاد خراسان اشاره کنیم. کیفیت بالا در کنار مناسب بودن قیمت میلگرد نیشابور باعث شده تا افراد بسیاری به دنبال خرید از این کارخانه باشند. ما در این مطلب، به بررسی میلگرد این کارخانه پرداخته‌ایم و پرطرفدارترین محصولات این کارخانه را بررسی کرده‌ایم. برای آشنایی با مشخصات میلگرد مجتمع فولاد خراسان و نحوه استعلام قیمت آن با ما همراه باشید.

 

مشخصات میلگرد نیشابور (فولاد خراسان)

 کارخانه‌های تولید میلگرد در ایران، محصولات خود را بر اساس استاندارد روسی Gost از A1 تا A4 تولید می‌کند. A1 به میلگرد ساده گفته می‌شود و A2 تا A4 مدل‌های مختلفی از میلگرد آجدار به شمار می‌روند که از نظر نوع آج زنی و مشخصات مکانیکی با یکدیگر متفاوت هستند. مجتمع فولاد خراسان که یکی از برترین تولیدکنندگان این صنعت به شمار می‌رود، عمده تمرکزش روی تولید میلگردهای A3 و A4 است. به زبان ساده این کارخانه میلگرد A3 و A4 تولید می‌کند و در بازار به فروش می‌رساند. در جدول زیر می‌توانید خواص مکانیکی انواع میلگرد نیشابور شامل آزمون کشش و خمش سرد را مشاهده کنید.

جدول مشخصات میلگرد آجدار نیشابور

مجتمع فولاد خراسان علاوه تامین نیاز بازار داخلی، بخشی از محصولات خود را به خارج از کشور هم صادر می‌کند. این کارخانه هم مانند تولیدکنندگان دیگر، میلگردهای خود را با سایزهای مختلفی از 10 تا 32 میلی‌متر می‌سازد. البته برخی از سایزها، بیشترین مصرف را دارند و برای کاربردهای مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرند. در ادامه، به پرطرفدارترین و پرمصرف‌ترین میلگردهای این کارخانه اشاره می‌کنیم.

 

میلگرد 14 نیشابور

یکی از پرطرفدارترین محصولات کارخانه نیشابور، میلگرد 14 است که معمولا در ساختمان‌سازی کاربرد دارد. این محصول به صورت شاخه‌ای تولید و عرضه می‌شود که هر کدام 15 کیلوگرم وزن دارند. میلگرد 14 نیشابور برای کاربردهای مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد که از جمله آن‌ها می‌توان به نیروی برشی، بتن ریزی دیوارها، افزایش مقاومت بتن و تقویت فونداسیون اشاره کرد.

 

میلگرد 16 نیشابور

بر اساس داده‌های گوگل، عبارت قیمت میلگرد ۱۶ نیشابور جستجوی بسیاری دارد و این موضوع نشان دهنده این است که افراد بسیار به دنبال استعلام نرخ لحظه‌ای این محصول و در ادامه خرید آن هستند. هر شاخه 12 متری از میلگرد 16 نیشابور، حدودا 18 کیلوگرم وزن دارد که تقریبا با جدول اشتال برابر است. هر چه وزن واقعی محصولات به جدول اشتال نزدیک‌تر باشد، محصول از کیفیت بالاتری برخوردار است. اصلی‌ترین کاربرد محصول مذکور این است که در سازه‌های نسبتا بزرگ و برای تقویت بتن استفاده مورد استفاده قرار می‌گیرد. ساخت دکل‌های نفتی در پالایشگاه‌ها، ساخت تونل و پل از دیگر کاربردهای این محصول به شمار می‌رود.

 

میلگرد 18 نیشابور

میلگرد 18 در مقایسه با سایز 10 و 12، مقاومت بسیار زیادی دارد و به همین دلیل است که تقاضای زیادی برای خرید آن وجود دارد. معمولا از این نوع میلگرد برای مکان‌هایی که اولویت با استحکام و تحمل بار است، مورد استفاده قرار می‌گیرد. از این رو، از مهم‌ترین کاربردهای میلگرد 18 می‌توان به استفاده در ساختمان‌های بزرگ، تاسیسات دریایی، پارکینگ‌ها و پل‌ها اشاره کرد.

تشخیص میلگرد نیشابور

چگونه میلگرد نیشابور را تشخیص دهیم؟

برای تشخیص میلگرد نیشابور و کارخانه‌های دیگر، روش‌های رایجی وجود دارد که عبارت‌انداز:

تشخیص با علامت اختصاری

اولین راه برای تشخیص میلگرد کارخانه‌های مختلف این است که علامت حک شده روی آن‌ها را بررسی کنیم. روی سطح میلگرد نیشابور، عبارت «KSC»حک می‌شود که با استفاده آن می‌توان اصالت میلگرد این کارخانه را تشخیص داد.

گواهی‌نامه

مشتریان با استفاده از گواهی محصول که شامل اطلاعات میلگرد نیشابور است هم می‌توانند به نوع میلگرد این کارخانه پی ببرند.

بسته‌بندی

مجتمع فولاد خراسان میلگردهای خود را با بسته‌بندی‌های استاندارد و اصولی روانه‌ی بازار می‌کنند و با این روش هم می‌توان به نوع میلگرد این کارخانه پی برد.

 

استعلام قیمت میلگرد نیشابور

قیمت میلگرد نیشابور مانند بسیاری از کارخانه‌‎های دیگر، ممکن است به صورت لحظه‌ای تغییر کنند و نرخ‌های متفاوتی برای آن‌ها ثبت شود. به طور کلی، نرخ میلگردها به دلیل پارامترهای تاثیرگذار مانند نوسانات بازار ارز، حجم عرضه و تقاضا، قیمت جهانی فولاد می‌تواند هر لحظه تغییر کند. پس نباید انتظار داشت که قیمت فرآورده‌های فولادی از جمله میلگردها در طول روز ثابت بماند و هیچ تغییری نداشته باشد. برای استعلام قیمت میلگردهای نیشابور و سایر کارخانه‌ها، کافیست که با شماره‌ی 54663000-021 تماس بگیرید تا کارشناسان واحد بازرگانی نرخ محصولات مورد نظر شما را اعلام کنند.

 

جمع‌بندی: آیا میلگرد نیشابور باکیفیت است؟

کیفیت و تنوع سایز بالای میلگردهای نیشابور باعث شده تا به طور گسترده‌ای از این محصول استفاده شود و فعالان ساختمانی برای پروژه‌های خود به سراغ آن بروند. مجتمع فولاد خراسان، میلگردهای خود را با استانداردهای روز دنیا و با مواد اولیه‌ی باکیفیت تولید می‌کند. همین موضوع باعث شده تا میلگرد این کارخانه از نظر کیفیت و کاربرد در بین تولیدکنندگان میلگرد، در جایگاه ویژه‌ای قرار بگیرید. این مجتمع به آزمایشگاه‌های پیشرفته‌ای مجهز است تا محصولات قبل از عرضه به بازار از فیلتر کنترل کیفیت عبور کنند. در واقع، آزمایش‌های مختلفی برای بررسی کیفیت روی میلگردهای نیشابور انجام می‌شود.