شهر دوحه پایتخت قطر، میزبان یازدهمین کنفرانس پایان سال و جوایز طراحی موسسه معماران آمریکا

بیست و یکم اکتبر سال ۲۰۲۴ میلادی باخبر شدیم بخش خاورمیانه‌ی موسسه معماران آمریکا (مستقر در واشینگتن، دی.سی.) تصمیم دارد یازدهمین کنفرانس پایان سال خود و همچنین جوایز طراحی بخش خاورمیانه خود را با عنوان “قطر: شکل‌زایی یک مروارید” در تاریخ‌های ۲۲ و ۲۳ نوامبر سال ۲۰۲۴ میلادی یعنی دوم و سوم آذر ماه سال ۱۴۰۳ شمسی در شهر دوحه ، پایتخت و پرجمعیت‌ترین شهر کشور قطر برگزار نماید!

شهر دوحه پایتخت قطر، میزبان یازدهمین کنفرانس پایان سال و جوایز طراحی موسسه معماران آمریکا

Qatar: Morphogenesis of a Pearl

– 2024 Year-End Conference & Design Awards

اما این کنفرانس، تصویرگر تکامل معماری کشور قطر مبتنی بر رشد سریع و جاه‌طلبی‌های جهانی آن خواهد بود. به بیان برگزارکنندگان، چشم‌انداز معماری_قطر ترکیبی پویا از تاثیرات سنتی و طراحی مدرن را به نمایش خواهد گذاشت و در عین حال در تلاش خواهد بود تا خود را به عنوان یک مرکز جهانی معماری معرفی نماید.

این کنفرانس به بررسی این موضوع خواهد پرداخت که چگونه بافت شهری قطر به عنوان یک نمونه‌ی جسورانه و الهام‌بخش از وحدت در تنوع ظاهر شده است؛ همچنین در طول چهار دهه‌ی گذشته، این کشور چگونه از یک روستا به یک کلانشهر مدرن تبدیل شده است! کلانشهری که در تلاش است تا معماری نوآورانه و آینده‌نگری را به جهانیان عرضه کند (ایجاد فضاهایی کاربردی و مسئولیت‌پذیر)...

بلیت شرکت در این رویداد دو روزه، برای افراد غیرعضو در موسسه معماران آمریکا، مبلغ ۱۹۵ دلار اعلام شده است.

Conference - Full 2-Days (Non-AIA Member) - Early Bird - $195.00

در انتها لازم به بیان است بخش خاورمیانه‌ی موسسه معماران آمریکا به عنوان پنجمین بخش بین‌المللی موسسه معماران آمریکا (که در سال ۲۰۱۰ میلادی تاسیس شده است) و بزرگ‌ترین بخش آن (با بیش از ۴۰۰ عضو)، منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا را پوشش می‌دهد.