اندونزی از پاویون خود برای اکسپو 2025 رونمایی کرد: اقتصادسبز و اقتصاد آبی با چاشنی پشتکار و خلاقیت اندونزیایی ها

اندونزی به عنوان بزرگ‌ترین کشور جزیره‌ای دنیا (با بیش از ۱۷ هزار جزیره)، چهارمین کشور پرجمعیت جهان (با جمعیت بیش از ۲۹۸ میلیون نفر) و بزرگ‌ترین کشور اسلامی (از لحاظ جمعیت) امروز هشتم ماه مِی سال ۲۰۲۴ میلادی از پاویون خود در اکسپو۲۰۲۵ میلادی رونمایی کرد!

اندونزی از پاویون خود برای اکسپو 2025 رونمایی کرد: اقتصادسبز و اقتصاد آبی با چاشنی پشتکار و خلاقیت اندونزیایی ها

این پاویون با موضوع “رونق در هماهنگی: طبیعت، فرهنگ و آینده” بر تعهد اندونزی به توسعه پایدار از جمله اجرای اقتصاد سبز و اقتصادآبی برای دستیابی به اهداف توسعه پایدار تمرکز خواهد داشت.

همچنین فرم این پاویون با الهام از تفکر رایج در طراحی کشتی‌ها، ایده‌پردازی شده است... طرحی که بر چشم‌انداز پایدار کشور اندونزی در حرکت مداوم به جلو (سفر ملت اندونزی به سوی آینده)، رشد، غلبه بر موانع و همچنین دریانوردی پایدار تاکید دارد (و نماد اکتشاف پتانسیل‌های آینده).

دولت اندونزی بر این باور است که مشارکت این کشور در نمایشگاه جهانی ۲۰۲۵ اوزاکا، چندین هدف از جمله تسریع تحقق چشم‌انداز طلایی اندونزی ۲۰۴۵ میلادی و برندسازی ملی این کشور برای فراهم ساختن فرصت‌ها‌ی ایده‌آل با هدف همکاری‌های بین‌المللی را در پی خواهد داشت

بسیاری از کارشناسان بر این باورند که اندونزی، معجزه‌ی اقتصادی دو سه دهه اخیر آسیا بوده است! اندونزی مسیری را طی می‌کند که قبلا چهار کشور آسیایی یعنی هنگ کونگ، سنگاپور، کره جنوبی و تایوان پیمودند... در روزهای پایانی سال ۲۰۲۳ میلادی، بانک‌ جهانی در گزارش شش‌‌‌ ماهه خود پیرامون چشم‌‌‌انداز اقتصادی اندونزی اعلام کرد رشد اقتصادی این کشور با روند کاهشی تورم و ارز پایدار همچنان قوی و پویا خواهد بود.

امروزه اندونزی بر اقتصاد سبز و اقتصاد دیجیتالی متمرکز است و پیش‌بینی شده است که حجم اقتصاد اینترنتی آن در سال ۲۰۲۵ میلادی به ۱۳۰ میلیارد دلار و در سال ۲۰۳۰ میلادی نیز به ۳۰۰ میلیارد دلار برسد و به بزرگ‌ترین اقتصاد دیجیتال جنوب شرقی آسیا تبدیل شود!