یک ایستگاه اتوبوس، زیباترین ساختمان لهستان شد

پس از سه سال انتظار طولانی، ساکنان لوبلین اکنون می‌توانند از خدمات یک ایستگاه اتوبوس دوستدار محیط زیست بهره ببرند که توسط رسانه‌های محلی به عنوان زیباترین ساختمان در لهستان معرفی شده است.

یک ایستگاه اتوبوس، زیباترین ساختمان لهستان شد

لوبلین لهستان میزبان یک ایستگاه زیبای دوستدار محیط زیستی است که تاکنون جوایز بسیاری را به علت طراحی خلاقانه‌اش دست آورده است. قیمت ساخت این ساختار معماری جدید ۳۴۰ میلیون زلوتی (حدود ۷۸ میلیون یورو) است که دوسوم آن از منابع مالی اروپا تأمین شده است. مکان این ایستگاه اتوبوس مدرن در نزدیکی ایستگاه راه‌آهن لوبلین قرار داده شده است تا افراد بیشتری از آن استفاده کنند.

ایستگاه اتوبوس جدید لوبلین باعث افتخار ساکنان شهر است زیرا حتی قبل از تکمیل، جوایز معماری بسیاری را کسب کرده است. به عنوان مثال، سال گذشته در جوایز سالانه ساختمان سبز لهستان به عنوان بهترین پروژه زیست‌محیطی معرفی شد. در سال ۲۰۱۹، در حالی که هنوز در مرحله مفهومی بود، در فهرست نهایی جایزه بهترین ساختمان سال جهان قرار گرفت. این ایستگاه به علت ستون‌های قارچ‌گونه‌اش، باغ‌های معروف سنگاپور را به یاد مردم می‌اندازد.

آنچه که هیجان‌انگیز است، مشخصات عملکرد محیطی این تأسیسات است. سقف آن میزبان پنل‌های خورشیدی و سیستم بازیابی آب باران است، در حالی که روی زمین سنگ‌فرش‌های «ضد دود» وجود دارد که می‌توانند آلاینده‌ها را از هوا جذب کنند.

دیوارهای ساختمان از شیشه با ضریب انتقال حرارت پایین ساخته شده و از پمپ‌های حرارتی منبع زمینی برای گرمایش استفاده می‌شود. علاوه بر این، عامل دسترسی نیز یکی از ویژگی‌های قابلتوجه این ایستگاه است. استفاده‌کنندگان از ویلچر به دلیل پایین آمدن سطوح و نقشه بدون پله یا موانع، در این ایستگاه احساس طرد شدن نخواهند کرد.

با این حال، برخی از منتقدان خاطرنشان کرده‌اند که موقعیت ایستگاه جدید به این معنی است که سفرهای اتوبوس طولانی‌تر می‌شود، زیرا باید از خیابان‌های شلوغ‌تر از قبل عبور کنند، که به نوبه خود بر وضعیت ترافیک در لوبلین نیز تأثیر می‌گذارد.