کشف یک گورستان و بیمارستان عجیب در زیر آب

کشف یک گورستان و بیمارستان عجیب در زیر آب

پارک ملی درای تورتوگز فلوریدا اخیرا میزبان باستان شناسان بوده است. آنها توانستند یک بیمارستان و قبرستان را پیدا کنند که پیشتر در قرن نوزدهم روی یک جزیره قرار داشتند و الان زیر آب هستند.

بررسی‌ها نشان می‌دهند که این قبرستان زمانی گورستان Fort Jefferson Post نام داشته‌ است و بیمارستان نیز بین سال‌های ۱۸۹۰ تا ۱۹۰۰ به‌عنوان مکانی برای قرنطینه و محل درمان بیماران تب زرد استفاده می‌شده است. Fort Jefferson پیشتر یک قلعه نظامی ساحلی متعلق به ارتش آمریکا بود که در طول و پس از جنگ داخلی این کشور به زندانی برای نگهداری از مجرمان تبدیل شد.

این قلعه پس از استفاده به‌عنوان زندان نیز سرنوشت چندان جذابی نداشت و از سال ۱۸۸۸ تا ۱۹۰۰ تبدیل به محلی برای نگهداری از افراد مبتلا به بیماری‌های خطرناک و واگیردار شد. تیم پژوهشی حتی توانسته‌ است قبر یکی از افراد را شناسایی کند. این قبر به فردی به‌نام جان گرین که‌زمانی به‌عنوان کارگر در قلعه کار می‌کرد، تعلق داشته است. وی در پنجم نوامبر ۱۸۶۱ فوت کرد. سنگ بزرگ استفاده شده روی قبر وی از جنس مواد استفاده شده برای ساخت طبقه اول قلعه است.

قلعه جفرسون در تاریخ آمریکا به‌خاطر زندانیان بدنام و شرورش معروف است؛ اما حالا پیدا شدن یک بیمارستان و گورستان در زیر آب این امکان را فراهم می‌کند که داستان مردان، زنان و کودکانی که به‌بردگی گرفته شده بودند یا کارگرانی که در این مکان خدمت می‌کردند نیز روایت شود. چیزی که معمولا تاریخ با آن میانه خوبی ندارد.

افراد ساکن در این قلعه شامل پرسنل نظامی، زندانیان، بردگان، مهندسان، کارگران، پرسنل پشتیبانی و خانواده‌های آنها می‌شدند. هرچند که بین سال‌های ۱۸۶۰ تا ۱۸۷۹ گسترش بیماریهای عفونی مرگبار همچون تب زرد به‌شدت به‌ساکنان این قلعه آسیب زد و تعداد زیادی از آنها را کشت. اگرچه ساکنان این قلعه سعی کردند با ساختن بیمارستان و گورستان جداگانه مشکل بیماری‌های عفونی را پشت‌سر بگذارند، اما زیر آب رفتن آنها در نتیجه تغییرات آب‌وهوایی همه‌چیز را تغییر داد.