کره شمالی در حال گسترش مجتمع اتمی یانگ‌بیون است

کره شمالی در حال گسترش مجتمع اتمی یانگ‌بیون است

یک اندیشکده اعلام کرد، تصاویر جدید ماهواره‌ای نشان می‌دهد که کره شمالی در حال گسترش و تجهیز مجدد مجتمع اتمی یانگ‌بیون است.

به نقل از خبرگزاری یونهاپ، این تصاویر از سوی اندیشکده نورث ۳۸ آمریکا باعث به وجود آمدن این نگرانی شده که کره شمالی بر اساس دستور اخیر کیم جونگ اون در حال حرکت در مسیر افزایش زرادخانه اتمی خود است.

این گزارش بر اساس تصاویر ماهواره‌ای ۲۰ آوریل سال جاری میلادی نشان می‌دهد که ساخت و ساز کلیدی و چشمگیر و فعالیت‌های بیشمار در مرکز تحقیقات علوم اتمی یانگ‌بیون کره شمالی و به ویژه پیرامون راکتور آب سبک، راکتور ۵MWe   و در محوطه اورانیوم این سازه در حال انجام است.

این گزارش به قلم "پیتر ماکووسکی"، "جک لیو" و "اولی هاینونم" به تحولات در سد رودخانه "کوریونگ" و سایر پروژه‌های ساختمانی جدید در این سازه شامل سرمایه گذاری در توسعه و ساخت ظرفیت‌های تولید مواد سوخت اتمی کره شمالی می‌پردازد.

مارس سال جاری میلادی رهبری کره شمالی دستور داد که تولید مواد اتمی برای تولید و ساخت تسلیحات با هدف افزایش جدی در ظرفیت زرادخانه این کشور گسترش یابد.

وی ضمن دریافت جزئیات و گزارش از موسسه تسلیحات هسته‌ای، همچنین خواستار آماده سازی بی عیب و نقص برای استفاده از تسلیحات اتمی در هر زمان و مکانی شده بود.