پرویز پورحسینی نگران نسل جوان بود

پرویز پورحسینی نگران نسل جوان بود

شب گذشته پورنگ پورحسینی فرزند زنده یاد پرویز پورحسینی بازیگر فقید سینما و تئاتر با حضور در عمارت نوفل‌لوشاتو به تماشای اجرای ویژه نمایش «چخفته» که به یاد این هنرمند بزرگ روی صحنه است؛ نشست.

پس از پایان اجرا اشکان پیر دل‌زنده کارگردان این اثر نمایشی گفت: من از نوجوانی علاقه زیادی به زنده‌یاد پورحسینی داشتم. ایشان یک بازیگر درخشان بود.

او ادامه داد: استاد پورحسینی یک انسان بی‌ادعا در زندگی، قدرتمند روی صحنه و یک قهرمان بود.

در ادامه پورنگ پورحسینی با حضور روی صحنه با اشاره به علاقه زنده‌یاد پورحسینی به جوانان بیان کرد: پدرم جوانان را دوست داست و مطمئنم خیلی دوست داشت تا اکنون در کنار شما باشد.

او افزود: او همیشه نگران جوانان بود و دغدغه‌اش این بود که بتواند کاری برای آنها انجام بدهد. چراکه معتقد بود آن‌ها زحمت زیادی می‌کشند تا کارشان را به اجرا برسانند.

پورحسینی ادامه داد: از شما ممنونم که یاد پدرم را زنده کردید. این نمایش پر از انسجام و هماهنگی در اجرا بود و از تماشای آن لذت بردم.

«چخفته» برداشتی آزاد از نمایشنامه‌های آنتوان چخوف به نویسندگی فرزانه محمدحسین و کارگردانی اشکان پیرِ دل‌زنده و تهیه کنندگی رضا ناجی‌پور و فرزانه محمدحسین است که در بخشی از آن، صدای زنده‌یاد پرویز پورحسینی در حال خواندن قسمت‌هایی از نمایشنامه «مرغ دریایی» چخوف پخش می‌شود.

موسیقی این نمایش توسط صبا ندایی ساخته شده است و مجید یوسف‌زاده طراح و ساخت تیزر این اثر را برعهده دارد.

رومینا فرمانی، فرزانه محمدحسین، یگانه منصوری، سارا زارعی، امیرحسین فروتن، سارا عزیزی، کیارش زرین، سیاوش کریما، محمدعلی الحمد و محمدعلی براتی بازیگران این نمایش هستند.

علاقه‌مندان می‌توانند بلیت نمایش «چخفته» را که هرشب ساعت ۱۹ در تماشاخانه نوفل‌لوشاتو روی صحنه است از سایت تیوال خریداری کنند.