همه چیز درباره استادیوم اصلی مرکز ورزشی المپیک هانگژو : میزبان بازی های آسیایی 2023 هانگژو چین

نوزدهمین دوره بازی‌های آسیایی پس از یک سال تاخیر از روز شنبه ۱ مهر ماه سال ۱۴۰۲ شمسی در شهر هانگژو شده است. لازم به بیان است برگزاری این بازی‌ها برای سپتامبر ۲۰۲۲ میلادی برنامه‌ریزی شده بود، اما به دلیل اقدامات و سخت‌گیری‌های کشورچین پیرامون مبارزه با همه‌گیری بیماری کووید-۱۹ به تعویق افتاد

همه چیز درباره استادیوم اصلی مرکز ورزشی المپیک هانگژو : میزبان بازی های آسیایی 2023 هانگژو چین

این رویداد ورزشی دو هفته‌ای که به عنوان المپیک آسیا نیز شناخته می‌شود، در شش شهر در استان ژجیانگ کشور چین برگزار خواهند شد (البته اکثر رویدادها در شهر هانگژو مرکز استان ژجیانگ برنامه‌ریزی شده است.

اما یکی از هشت ورزشگاهی که برای میزبانی از بازی‌های آسیایی هانگژو ۲۰۲۳ ساخته شده است، استادیوم اصلی مرکزورزشی المپیک هانگژو می‌باشد. این ورزشگاه به عنوان بخشی از مرکز نمایشگاه ورزشی المپیک هانگژو (یا مرکز ورزشی المپیک هانگژو) به عنوان یک مجموعه ورزشی چند منظوره و با ظرفیت ۸۰۰۰۰ تماشاگر در سال ۲۰۱۸ میلادی تکمیل شد.

مرکز نمایشگاه ورزشی المپیک هانگژو توسط معماران آمریکایی اِن‌بی‌بی‌جِی (با دفاتری در شهرهای بوستون، کلمبوس، هنگ‌کنگ، لندن، لس‌آنجلس، نیویورک، پورتلند، پونا، سانفرانسیسکو، سیاتل، شانگهای و واشنگتن دی‌سی) و در همکاری با معماران چینی سی‌سی‌دی‌آی طراحی شده است.

جالب است بدانید طراحی استادیوم  اصلی مرکز ورزشی المپیک هانگژو واقع در حاشیه رودخانه کیانتاگ روبروی منطقه تجاری مرکزی شهر جدید کیانجیناگ هانگژو الهام گرفته از گل‌های نیلوفر آبی است (که معمولا دریاچه غربی به عنوان یک سایت میراث جهانی یونسکو در هانگژو یافت می‌شوند)؛ مجموعه‌ای از ۵۶ ساختار گلبرگ شکل مدولار که ورزشگاه را در بر می‌گیرند و به عنوان دیوارهای بیرونی و سقف آن عمل می‌کنند.

این ورزشگاه در طول بازی‌های آسیایی۲۰۲۳ هانگژو، با میزبانی از برگزاری مراسم افتتاحیه و اختتامیه به عنوان ورزشگاه اصلی به ایفای نقش خواهد پرداخت.

درباره معماران اِن‌بی‌بی‌جِی بد نیست بدانید این کمپانی معماری توسط مجله تجاری آمریکایی فست کامپانی (مستقر در نیویورک) در میان نوآورترین شرکت‌های معماری به عنوان سریع‌ترین شرکت معماری در حال رشد معرفی شده

همچنین معماران اِن‌بی‌بی‌جِی، اولین امضاکننده‌ی چالش معماری ۲۰۳۰ بود: یک ابتکار جهانی که براساس آن تمامی ساختمان‌های جدید و همچنین ساختمان‌های بازسازی شده بایستی تا سال ۲۰۳۰ میلادی خنثی از کربن شوند.