نگاهی به پروژه ویلا گوشه | اثری از استودیو معماری آرش مدنی (آرشیفرم) |

کانسپت و توضیحات به بیان معمار طرح – ویلا گوشه به نوعی طراحی شده است تا فضاهای مشترکی برای جشن ها و گردهمایی ها باشد و در عین حال نیاز مالک به پناهگاهی خصوصی و حریم شخصی را تامین کند. یکی از ویژگی های منحصر به فرد ویلا، حیاط پشت ساختمان است که از نمای اصلی و پارکینگ جدا شده است. این مکان یابی حیاط، مناطق خصوصی ویلا را در بخشی خلوت و در مرکز سازه باقی می گذارد. علاوه بر این، میل به فضایی آرام و دور از سالن اصلی پذیرایی، منجر به ایجاد فضاهای خصوصی و اتاق خواب های خلوت تر در یک طبقه شد. این فضاها توسط یک بالکن وسیع به هم متصل می شوند که امکان انجام فعالیت های مختلف را به طور همزمان فراهم می کند و باعث می شود ویلا در زمان های اقامتی کوتاه، انرژی را بهینه مصرف نماید و به کاهش مصرف انرژی کمک کند.

نگاهی به پروژه ویلا گوشه | اثری از استودیو معماری آرش مدنی (آرشیفرم) |

شکل ویلا دارای خطوط شکسته و هندسه لوزی شکل است که گوشه ها را می سازد. این طراحی نه تنها امکان طراحی بالکن های وسیع را فراهم می کند، بلکه مناظر خیره کننده ای را نیز ارائه می دهد. خطوط شکسته همچنین به منظور ایجاد سایه در مناطقی که نور شدید خورشید را دریافت می کنند طراحی شده است تا به حفظ آسایش ساکنان کمک کند.

مصالح ساختمانی مورد استفاده به طور برجسته در نما استفاده شده اند و در معرض دید قرار گرفته اند و زیبایی معماری پروژه را به نمایش می گذارند. تکنیک های ساخت و ساز هوشمند نیاز به مراحل تکمیل دقیق را از بین می برد، مصرف مواد و هزینه ها را کاهش می دهد و در نهایت به حفظ محیط زیست کمک می کند.

مشخصات پروژه:

طراح: استودیو معماری آرش مدنی (شرکت آرشیفرم) – Arshiform

معمار اصلی: آرش مدنی

مدیر پروژه: ایرج سامیاری

تیم طراحی: الهه آشوری، ساحل تفتی

سازندگان: فیروزه فام، آجر نماچین

طراحی داخلی: استودیو معماری آرش مدنی

مدیر پروژه: ایرج سامیاری

مهندسان سازه: ایرج سامیاری

رده: مسکونی

مساحت: ۵۱۰ مترمربع

محل پروژه: البرز / سرخاب

سال: ۲۰۲۳

• تصاویر: مسیح مستاجران