نورمن فاستر+شرکا و طراحی ابراز varid : یک جعبه ابزار VR/AR برای طراحی فراگیر

در جدیدترین خبر منتشر شده مطلع شده‌ایم تیم تحقیق توسعه کاربردی فاستر+شرکا در اقدامی متفاوت و جالب توجه به ایجاد VARID به عنوان یک جعبه ابزار واقعیت مجازی و واقعیت افزوده برای طراحی فراگیر اقدام کرده است!

نورمن فاستر+شرکا و طراحی ابراز varid : یک جعبه ابزار VR/AR برای طراحی فراگیر


این محصول که در همکاری مشترک با سیتی، دانشگاه لندن به عنوان یکی از معروف‌ترین دانشگاه‌های بریتانیا و موسسه عضو دانشگاه لندن و UCL به عنوان کالج دانشگاهی لندن طراحی شده است، یک جعبه ابزار طراحی است که از فناوری‌های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده استفاده می‌کند.

جالب است بدانید هدف از طراحی این محصول، حمایت از دانشگاهیان، طراحان و معماران در درک بهتر چگونگی درک افراد مبتلا به اختلالات بینایی از محیط پیرامون خود است!

به گفته‌ی تیم تحقیق + توسعه کاربردی فاستر+شرکا ، اختلالات بینایی متعدد از جمله دژنراسیون ماکولا (یا تباهی لکه زرد) و گلوکوم (یا آب‌سیاه) مرتبط با افزایش سن، بر بخش قابل توجهی از جمعیت جهان تاثیرگذار است. پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد که با افزایش سن جوامع، تعداد موارد این اختلالات بینایی ممکن است طی سه دهه‌ی آینده ۲ برابر شود!

در بیماری دژنراسیون ماکولا (یا تباهی لکه زرد) به عنوان شایع‌ترین علت کوری در افراد مسن، ماکولا یا لکه زرد تخریب می‌شود. ماکولا قسمت حساس به نور شبکیه و مسئول دید مستقیم و واضح است که برای کارهای دقیق مثل خواندن و رانندگی لازم است.

همچنین گلوکوم (یا آب‌سیاه) به عنوان یکی از بیماری‌های چشمی، به معنی بالا رفتن فشار داخل چشم است که در آن به اعصاب بینایی آسیب می‌رسد.

ابزار VARID با استفاده از تکنیک‌های پردازش تصویر در زمان واقعی، نشانه‌های مختلفی از اختلالات بینایی مانند تاب برداشتن، تاری یا از دست دادن دید محیطی را شبیه‌سازی می‌کند.

این ابزار که به عنوان یک پلاگین (یا افزونه) برای موتورهای بازی‌ساز ایجاد شده است، با استفاده از هدست‌های واقعیت ترکیبی در دسترس است. علاوه بر این، VARID از مفاهیم مبتنی بر داده برای فعال کردن شبیه‌سازی‌های سفارشی بسته به نتایج آزمایش بالینی نیز استفاده می‌کند.

ابزار VARID از طریق بهبود دانش رفتارشناسی انسان و ایجاد تجربیات فضایی، به طراحان کمک می‌کند تا محیط‌های فراگیرتری را (با هدف فراهم ساختن شرایط آسایش ویژه‌ی کار و زندگی برای همگان) ایجاد نمایند. این ابزار در حال حاضر برای دانلود و استفاده از طریق Github در دسترس است.